Pidevad investeeringud keerukatesse akutehnoloogiatesse ning keemiliste ja füüsikaliste protsesside, samuti tehniliste lahenduste parandamine on märgatavalt muutnud arusaamu elektriautode akudest. Ka see on elektrisõidukite populaarsuse kasvule oluliselt kaasa aidanud.
Autotootjad jätkavad uuendustesse investeerimist ja esitavad endale pidevalt uusi väljakutseid. Laialt levinud, suure energiatiheduse ja pika elueaga liitiumioonakude kallal käib järjekindel töö, et neid veelgi täiustada ning nende tõhusust ja vastupidavust kasvatada.
Veel üsna hiljuti levis väiteid, et elektrisõiduki aku jõudlus kahaneb kiiresti ja et elektrisõiduk muutub mõne aastaga kasutuskõlbmatuks või vähemalt väheneb sõiduki võimsus oluliselt. Kuid tänapäeval on elektriautodesse paigaldatud liitiumioonakud toodetud nii, et nende väljavahetamise vajadus tekib alles kümne aasta pärast või veelgi hiljem.
Elektriauto aku taaskasutusvõimalusi parandatakse pidevalt
Elektrisõidukite akud sisaldavad väärtuslikke materjale, mille hulgas on vaske, alumiiniumi, niklit, koobaltit, liitiumi jne. Euroopas leidub nii ehitusjärgus kui ka juba töötavaid taaskasutuskeskusi. Tihti teevad autotootjad koostööd idufirmadega, kes konkureerivad selle nimel, kes neist esimesena teatab tühjade akude täieliku taaskasutamise võimaluse avastamisest. Selle tulemusena tekib järjest rohkem taaskasutusvõimalusi ja keskkonnale avaldatav mõju väheneb.
Suured investeeringud elektrisõidukite taristu parandamisse
Elektrisõidukite populaarsuse ootamatult kiire kasv viimaste aastate jooksul on toonud esiplaanile avalike laadimispunktide nappuse kogu Euroopas. Andmed näitavad, et 2022. aastal oli Euroopa riikides kõige rohkem laadimispunkte Saksamaal, Hollandis, Prantsusmaal, Itaalias ja Hispaanias. Peaaegu 42% kõigist elektrisõidukite laadimispunktidest on koondunud kahte Euroopa Liidu riiki: Hollandisse (112 000) ja Saksamaale (88 000). Viis riiki, kus laadimispunkte on kõige vähem, on Eesti, Läti, Leedu, Küpros ja Malta.
Olukord on aga kiiresti muutumas. Kui praegu on Eestis enam kui 500 elektrisõidukite laadimispunkti, siis lähi ajal on Euroopa Liidu toel plaanis rajada veel 122 uut laadimispunkti 60 asukohta üle riigi.
Elektrisõidukite mitmekesisus kasvab
Elektrisõidukid on järgmise põlvkonna transpordivahend. Nii nende tehnilised ja ehituslikud lahendused, regulatsioonid, kasutusmugavus, ergonoomika kui ka töökindlus on sisepõlemismootoritega võrreldes põhjaliku muutuse läbi teinud.
Disaineritele anti vabad käed ja tootjad lasevad igal aastal turule uusi mudeleid. Ostjad on vahepeal juba andnud märku sellest, et nad otsivad elektrisõidukeid, mis ei erine väliselt sisepõlemismootoriga autodest.