Tervisekahju

Kui Sinu tööandjal on If Kindlustuse tööandja tervisekindlustuse leping, saad tervisekahjude puhul taotleda raviga seotud kulude hüvitamist.

Enne kahjuteate edastamist tutvu kahjukäsitluse protsessi ja vajaminevate dokumentidega.

Teata tervisekahjust

Kui Sul juhtus tervisekahju ja Sa vajad

– Eriarsti konsultatsiooni

  • Vali endale sobiv arst, broneeri aeg
  • Külasta eriarsti ja tasu teenuse eest
  • Esita Ifile kahjuteade koos teenuse arvega
  • Oota Ifilt hüvitamise otsust

– Tasulisi protseduure, uuringuid ja analüüse

  • Kui arst on suunanud uuringutele, käi uuringutel ära ja tasu teenuse eest
  • Esita Ifile kahjuteade ja teenusega seotud dokumendid (arve ja saatekiri)
  • Vajadusel küsime Sinult lisaks haiguslugu
  • Oota Ifilt hüvitamise otsust

– Haiglaravi ja taastusravi haiglas

  • Küsi arstilt saatekiri
  • Enne ravi alustamist kooskõlasta ravikulude hüvitamine, helistades telefonil 777 1211
  • Vajadusel küsi meie käest teenuse tasumiseks garantiikirja

Kus saab taotleda tervisekindlustuse hüvitist?

Enne vormi täitmist tutvu vajaminevate dokumentidega allpool olevast loetelust, pildista või skaneeri ravidokumendid (iga dokument eraldi); leia üles oma pangakonto number. If hüvitab kulud maksimaalselt vastava kindlustuskaitse kindlustussumma ulatuses, arvestades maha omavastutuse. Juhul kui Sul ei ole võimalik teenuse eest ise tasuda, võid pöörduda Ifi poole garantiikirja saamiseks.

Dokumendid

Esitatud dokumentidest peab olema näha, et teenust osutati kindlustatule. Samuti peab olema aru saada, et prillid, kontaktläätsed või retseptiravim on välja kirjutatud ja soetatud kindlustatule.

Hüvitise taotlemiseks vajalikud dokumendid

  • Arsti konsultatsioon: raviteenuse kulu tõendav dokument (visiiditasu arve, kviitung jms)
  • Uuringud ja analüüsid: raviteenuse kulu tõendav dokument ja saatekirja koopia (nt Terviseportaal)
  • Retseptiravimid: kviitung ravimi ostmise kohta ja ravimi retsept (Terviseportaal)
  • Prillid või kontaktläätsed: kviitung prillide või kontaktläätsede ostmise kohta ja tõend nägemisteravuse muutumise kohta
  • Hambaravi: raviteenuse kulu tõendav dokument. Kui arve peal ei ole näha, milliseid raviteenuseid täpsemalt teostati või mille tõttu need tehti, lisage väljavõte ravi saanud isiku haigusloost (tõend selle kohta, millist ravi teostati)
  • Vaktsineerimine: vaktsineerimise kulu tõendav dokument ja koopia vaktsineerimistõendist
  • Taastusravi: raviteenuse kulu tõendav dokument ja arsti saatekirja koopia (nt Terviseportaal)
  • Haiglaravi: raviteenuse kulu tõendav dokument ja väljavõte ravi saanud isiku haigusloost (nt Terviseportaal)

Kust leida vajalikke dokumente?

Saatekiri

Saatekiri on raviarsti tõend selle kohta, et kindlustatul on uuringute tegemiseks või ambulatoorse ravi/taastusravi saamiseks meditsiiniline näidustus (vajadus). Selle tõendi vorm ei ole oluline.

Kui arst ei kirjutanud saatekirja (nt kuna puudub Haigekassa rahastus), piisab, kui esitate meile haigusloo väljavõtte koopia. Selle saab Terviseportaalist

Töötervishoiuarsti poolt antud tõend või saatekiri sobib samuti hüvitise saamiseks.

Nägemisteravuse muutus

Näiteks prilliklaaside määramise retsepti, tõendi või arve pealt peab olema võimalik tuvastada, et inimese nägemisteravus on muutunud. Vaid nägemisteravuse hetkeolukorda (mitte muutust) kirjeldav retsept või uuringu tulemus ei ole piisav prillide hüvitise saamiseks. 

Retsept

Retseptid leiad Terviseportaali retseptide alt. Esitatud dokumentidest peab olema näha, et retseptiravim on välja kirjutatud kindlustatule.