Õnnetuse tekkimisel võta tarvitusele abinõud kahju suurenemise vältimiseks ja üldise ohutuse tagamiseks.
Helista Häirekeskusesse 112, kui:
- õnnetuses on keegi viga saanud. Kui Sa oskad ja on võimalik, anna kannatanutele esmaabi;
- õnnetuses osalenud inimesed ei ole süüdlase osas ühel meelel;
- kahjustatud vara omanik ei ole teada, näiteks oled otsa sõitnud liiklusmärgile, aiale või parklas teisele sõidukile;
- kahju tekitaja on õnnetuspaigalt lahkunud;
- õnnetus tekkis loomale otsasõitmisel või selle vältimisel.
Vajalike dokumentide täitmine liiklusõnnetuse korral
Kui liiklusõnnetuses inimesi viga ei ole saanud ja osalised on ühel meelel selles osas, kes õnnetuse põhjustas, tuleb kohapeal õnnetus fikseerida ning osaliste poolt allkirjastada. Kõige mugavam on seda teha veebis, täites Eesti Liikluskindlustuse Fondi veebivormi. Kui eelistad täita vormi paberil, leiad selle põhja väljaprintimiseks siit: „Teade liiklusõnnetusest".
Kui sellist avaldust käepärast ei ole, siis võid jäädvustada õnnetuspaiga koos ütlustega nutitelefoniga või kirjutada paberile:
- juhtumi kirjeldus koos skeemiga
- juhtide ja sõidukite andmed
- kindlustusseltside nimed
- kinnitus, et mõlemad juhid on kirjapanduga nõus
Pärast õnnetuse fikseerimist ning dokumendi allkirjastamist võib sõidukitega sündmuskohalt lahkuda. Enne sõidu alustamist veendu, et sõidukiga liiklemine on ohutu. Kui vajad puksiirteenuse abi, siis helista meie Kindlustustelefonile +372 777 1211.
Kahjuteate edastamiseks esita see Ifi iseteeninduses.
Alltoodud juhtudel pöördu siiski vastutava kasutaja sõidukijuhi seltsi poole:
- Kindlustusjuhtumi asjaolud ei ole selged, näiteks on vaidlus, kes põhjustas liiklusõnnetuse.
- Liiklusõnnetuses sai inimene viga.
- Kahju on eeldatavalt suurem kui 10 000 eurot.
- Kahju põhjustas välisriigi sõiduk.
Loe juhiseid, kuidas tegutseda, kui Sinu sõiduk on viga saanud löökaugust läbi sõitmisel.