Kaskokahju

Juhtus kaskokahju? 

Esita kaskokahju mugavalt iseteeninduses.

Kuidas tegutseda kaskokahju korral? 

Autoga juhtunud kaskokahju korral logi sisse iseteenindusse ja täida kahjuteade seal.

Kuidas If tagab kvaliteetse remondi?

Ifil on pikaajaline ja usaldusväärne koostöö erinevate töökodadega üle Eesti. Koos on arendatud nii protsessi, kui ka pakutava teenuse kvaliteeti, mis vastaks Kliendi ootustele.

Läbipaistev, kuid kindlate reeglite järgi toimiv koostöö tagab kliendile mugava ja arusaadava käsitluse alates õnnetuse toimumisest kuni remonditud sõiduki kättesaamiseni.

Uuri lähemalt

Kuidas toimida liiklusõnnetuse või kaskokahju korral?

Õnnetuse tekkimisel võta tarvitusele abinõud kahju suurenemise vältimiseks ja üldise ohutuse tagamiseks.

Helista Häirekeskusesse 112, kui:

  • õnnetuses on keegi viga saanud. Kui Sa oskad ja on võimalik, anna kannatanutele esmaabi;
  • õnnetuses osalenud inimesed ei ole süüdlase osas ühel meelel;
  • kahjustatud vara omanik ei ole teada, näiteks oled otsa sõitnud liiklusmärgile, aiale või parklas teisele sõidukile;
  • kahju tekitaja on õnnetuspaigalt lahkunud;
  • õnnetus tekkis loomale otsasõitmisel või selle vältimisel.

Vajalike dokumentide täitmine liiklusõnnetuse korral

Kui liiklusõnnetuses inimesi viga ei ole saanud ja osalised on ühel meelel selles osas, kes õnnetuse põhjustas, tuleb kohapeal õnnetus fikseerida ning osaliste poolt allkirjastada. Kõige mugavam on seda teha veebis, täites Eesti Liikluskindlustuse Fondi veebivormi. Kui eelistad täita vormi paberil, leiad selle põhja väljaprintimiseks siit: „Teade liiklusõnnetusest​".

Kui sellist avaldust käepärast ei ole, siis võid jäädvustada õnnetuspaiga koos ütlustega nutitelefoniga või kirjutada paberile:

  • juhtumi kirjeldus koos skeemiga
  • juhtide ja sõidukite andmed
  • kindlustusseltside nimed
  • kinnitus, et mõlemad juhid on kirjapanduga nõus

Pärast õnnetuse fikseerimist ning dokumendi allkirjastamist võib sõidukitega sündmuskohalt lahkuda. Enne sõidu alustamist veendu, et sõidukiga liiklemine on ohutu. Kui vajad puksiirteenuse abi, siis helista meie Kindlustustelefonile +372 777 1211.

Kahjuteate edastamiseks esita see Ifi iseteeninduses.

Alltoodud juhtudel pöördu siiski vastutava kasutaja sõidukijuhi seltsi poole:

  • Kindlustusjuhtumi asjaolud ei ole selged, näiteks on vaidlus, kes põhjustas liiklusõnnetuse.
  • Liiklusõnnetuses sai inimene viga.
  • Kahju on eeldatavalt suurem kui 10 000 eurot.
  • Kahju põhjustas välisriigi sõiduk.

Loe juhiseid, kuidas tegutseda, kui Sinu sõiduk on viga saanud löökaugust läbi sõitmisel.

Autoabi

Kui Su kaskopoliisil on kirjas ka autoabi ja Su sõiduautol tekib ootamatult tehniline rike või juhtub õnnetus, mistõttu ei saa enam edasi sõita, saad 24/7 tellida autoabi, helistades 777 1211. Autoabil ei ole omavastutust.

Autoabiteenus Eestis pakub järgmist abi:

  • abi korraldamine telefoni teel,
  • käivitamine (nt tühja aku korral),
  • kütuse toomine,
  • katkine rehv,
  • muu väiksema rikke parandamine teel,
  • võtmete kaotamine,
  • rikkega sõiduki pukseerimine soovitud sihtkohta Eestis,
  • rikkega sõiduki juhi transportimine koos kuni 10 kaassõitjaga ühte soovitud sihtkohta Mandri-Eesti piires,
  • kinni jäänud sõiduki väljatõmbamine nt lumest, liivast, mudast,
  • libeduse tõttu või metsloomaga kokkupõrke vältimiseks teelt välja sõitnud auto tagasi teele aitamine ja pukseerimine soovitud sihtkohta.

Pane tähele: elektriauto aku tühjenemise tõttu saab autoabi tellida kaks korda kindlustusperioodi jooksul.

Autoabiteenus väljaspool Eestit:

  • abi korraldamine telefoni teel,
  • käivitamine (nt tühja aku korral),
  • kütuse toomine,
  • katkine rehv,
  • muu väiksema rikke parandamine teel,
  • võtmete kaotamine,
  • rikkega sõiduki pukseerimine Ifi heakskiidetud töökotta samas riigis.

Autoabi saad kasutada alati, kui seda on ootamatult vaja - kasutuskordade arv ei ole piiratud. Siiski, seda osutatakse üksnes ootamatute olukordade puhul. Kui abivajadus on olnud ettenähtav, näiteks soovib klient korduvalt käivitusabi vaatamata sellele, et talle on varem teada antud, et aku vajab vahetamist, siis autoabiteenust ei osutata.

Kaskokindlustus katab autoabiteenuse kulud. Sinu enda kanda jäävad sõiduki tarvikute, varuosade, asendusvõtmete või pultide, kütuse, õli või muude vedelike soetamise kulud ning parkimistasud, takso või muu transpordivahendi kasutamise kulu ja telefonikulud.

Kuidas käib kahju käsitlemine?

  • Autoga juhtunud kaskokahju korral logi sisse iseteenindusse ja täida kahjuteade seal.
  • Pärast kahjuteate täitmist, saad Ifilt kirja edasiste juhistega.
  • Pärast kirja saamist saad leppida Ifi koostööpartnerist autoteenindusega kokku aja auto üle vaatamiseks. Nemad koostavad remondi kalkulatsiooni, saadavad selle Ifile ja kui midagi on vaja veel täpsustada, võtame Sinuga ise ühendust.
  • Kui oleme saatnud Sulle kinnituskirja kalkulatsiooni kohta, saad ise autoteenindusega leppida kokku sobiva remondiaja.

Lisaküsimuste korral kirjuta kahjud@if.ee või helista +372 777 1211.

Välismaal toimunud kahjud

Kuidas toimida liikluskahju korral?

  • Täida sündmuskohal vorm "Teade liiklusõnnetusest" või jäädvusta õnnetuspaik koos ütlustega nutitelefoniga või kirjuta paberile andmed liiklusõnnetuse ja osapoolte kohta.
  • Kui oled avarii põhjustamises süüdi, palu kannatanul pöörduda Ifi esindaja poole tema koduriigis või oma kindlustusandja poole.
  • Kui oled kannatanu ÄRA allkirjasta ühtegi paberit, kui Sa ei ole vastutuse osas kindel. Täida nii teise osapoole võõrkeelne kui ka eestikeelne verisoon "Teade liiklusõnnetusest". Küsi põhjustaja liikluskindlustuse poliis, märgi üles kindlustusseltsi nimi ja võimalusel tee poliisist pilt.
  • Kui tekib vaidlus vastutuse üle, kutsu politsei ja küsi tõend liiklusõnnetuse kohta.
  • Tee pilte nii oma sõidukist kui ka teise osapoole sõiduki vigastustest ja asukohast.
  • Teata esimesel võimalusel kahjujuhtumist Ifile.

Kuidas toimida liikluskahju korral Venemaal?

  • Teavita Venemaa Rohelise Kaardi bürood liikluskahjust +7 (495 ) 641 27 87.
  • Helista alati politseisse ning tegutse vastavalt politsei juhistele.
  • Ära liiguta oma sõidukit enne, kui politsei saabub. Võta politseilt tõend, seda võib vaja minna piiri ületades.
  • Tee pilte nii oma kui ka teise osapoole sõiduki vigastustest ning asukohast. Täida koos teise osapoolega „Teade liiklusõnnetusest".
  • Kui oled liiklusõnnetuses kannatanu, pöördu koheselt põhjustaja kindlustusseltsi poole ning tegutse vastavalt nende juhistele. NB! Kannatanu ei saa hüvitist taotleda Eestis.
  • Kui oled põhjustaja, anna kannatanule koopia oma rohelisest kaardist.

Kuidas toimida liikluskahju korral Rohelise Kaardi riigis, mis ei kuulu Euroopa Majanduspiirkonda?

Nendes riikides on rohelise kaardi kaasavõtmine kohustuslik. Veendu enne sõitu, et roheline kaart sihtkoha riigis kehtib. Näiteks Venemaale sõites ei oleks rohelisel kaardil RUS läbi kriipsutatud.

  • Kindlustussumma on võrreldes Euroopa Majanduspiirkonnaga neis riikides tunduvalt väiksem. Näiteks Venemaal on kindlustussumma ühe juhtumi kohta ca 3940 eurot.
  • Neis riikides toimunud liiklusõnnetuse kannatanu peab pöörduma avarii toimumise riigis süüdlase kindlustusseltsi poole.
  • Kannatanu ei saa hüvitist taotleda Eestis.

Kuidas toimida kaskokahju korral?

  • Teata Ifile kahjust esimesel võimalusel. Kõige kiirem ja mugavam on täita kahjuteade koduleheküljel või helistada Kindlustustelefonil +372 777 1211.
  • Vajadusel pöördu lähimasse remonditöökotta. Enne sõidu alustamist veendu, et sõidukiga liiklemine on ohutu. Kui vajad puksiirteenuse abi, siis helista meie Kindlustustelefonile.
  • Liiklusõnnetuse korral tegutse vastavalt üleval toodud juhendile, kuidas toimida liikluskahju korral.​

Klaasikahju partnerid

Klaasikindlustuse kindlustusjuhtumi korral:

  • Täida kahjuteade Ifi iseteeninduses
  • Kahjuteates vali sobiv remonditöökoda (Ifi klaasivahetuse partner), kuhu klaasi parandama/vahetama lähed
  • Peale kahjuteate täitmist pöördu remonditöökoja poole, et leppida kokku aeg remonditöödeks

Koostöös Ifi klaasikahjude partneritega saame tagada Sulle parima remonditööde kvaliteedi ning sujuvama kahjukäsitluse.

Ifi klaasikahjude partnerid on:

123 Autoosad OÜ (123 Autokaas)

Arno Kuus Autoklaasid FIE

Car-Fix OÜ

Heimarus OÜ

HK & Rent OÜ

Jorla Auto OÜ

Metra AP OÜ

Rakvere Autotehnika OÜ

Saint-Gobain Glass Estonia SE (Glassdrive)

Sixklaasid OÜ

Stal OÜ

Stik AS

Tarvo Auto OÜ

Timberston OÜ

Ummacar Auto OÜ

Uus Autoklaas OÜ

Windrox OÜ (Carglass)

Viru Toonklaas OÜ