Liikluskahju

Sattusid autoga liiklusõnnetusse ja tekkis liikluskahju?

Esita kahjuteade mugavalt meie iseteeninduses või If Mobile äpis.

Kuidas tegutseda liikluskahju korral? 

Autoga juhtunud liikluskahju korral saad kahjuteate esitada mugavalt Ifi iseteeninduses või If Mobile äpis.

Kui õnnetuses pole vigastatuid, asjaolud on fikseeritud ja selged ning kahjud on mõõdukad, pole Sul enamasti vaja vastutava sõidukijuhi seltsiga ise asju ajada, vaid saad kõik asjatoimetused meiega korda aetud.

Kahjuteate esitamise järel võtame Sinuga ise ühendust, kui vajame lisateavet või on Sulle jagada uut infot ja juhiseid.

Liiklusõnnetuse korral

  1. Hoolitse edasise ohutuse eest
  2. Vajadusel helista 112
  3. Fikseeri õnnetus
  4. Vajades puksiiriabi, helista +372 777 1211
  5. Teata meile kahjust

Loe lähemalt, kuidas õnnetuse korral toimida

Kuidas If tagab kvaliteetse remondi?

Ifil on pikaajaline ja usaldusväärne koostöö erinevate töökodadega üle Eesti. Koos on arendatud nii protsessi, kui ka pakutava teenuse kvaliteeti, mis vastaks Kliendi ootustele.

Läbipaistev, kuid kindlate reeglite järgi toimiv koostöö tagab kliendile mugava ja arusaadava käsitluse alates õnnetuse toimumisest kuni remonditud sõiduki kättesaamiseni.

Uuri lähemalt

Kuidas toimida liiklusõnnetuse või kaskokahju korral?

Õnnetuse tekkimisel võta tarvitusele abinõud kahju suurenemise vältimiseks ja üldise ohutuse tagamiseks.

Helista hädaabinumbrile 112, kui:

  • õnnetuses on keegi viga saanud. Kui Sa oskad ja see on võimalik, anna kannatanutele esmaabi;
  • õnnetuses osalenud inimesed ei ole süüdlase osas ühel meelel;
  • kahjustatud vara omanik ei ole teada, näiteks oled otsa sõitnud liiklusmärgile, aiale või parklas teisele sõidukile;
  • kahju tekitaja on õnnetuspaigalt lahkunud;
  • õnnetus tekkis loomale otsasõitmisel või selle vältimisel.

Vajalike dokumentide täitmine liiklusõnnetuse korral

Juhul kui liiklusõnnetuses ei ole inimesed viga saanud ja osalised on ühel meelel selles osas, kes avarii põhjustas, tuleb õnnetus kohapeal fikseerida. Kõige mugavam on seda teha oma nutitelefoniga, täites liiklusõnnetuse digiteate.

Kui digiteate esitamine ei õnnestu, tuleb avarii asjaolud kirja panna paberile ning see osalistel allkirjastada. Lihtsaim viis selleks on täita avaldus „Teade liiklusõnnetusest​".

Siis kui avaldust käepärast ei ole, võid jäädvustada õnnetuspaiga koos ütlustega nutitelefoni abil või kirjutada paberile:

  • juhtumi kirjeldus koos skeemiga;
  • juhtide ja sõidukite andmed;
  • kindlustusseltside nimed;
  • kinnitus, et mõlemad juhid on kirjapanduga nõus.

Pärast õnnetuse fikseerimist võib sõidukitega sündmuskohalt lahkuda. Enne sõidu alustamist veendu, et sõidukiga liiklemine on ohutu. Kui vajad puksiiriabi, siis helista meie kindlustustelefonile +372 777 1211.

Kahjuteate saad esitada Ifi iseteeninduses.

Alltoodud juhtudel pöördu siiski vastutava kasutaja sõidukijuhi seltsi poole.

  • Kindlustusjuhtumi asjaolud ei ole selged, näiteks on vaidlus, kes põhjustas liiklusõnnetuse.
  • Liiklusõnnetuses sai inimene viga.
  • Kahju on eeldatavalt suurem kui 10 000 eurot.
  • Kahju põhjustas välisriigi sõiduk.

Loe juhiseid, kuidas tegutseda, kui Sinu sõiduk on viga saanud löökaugust läbi sõitmisel.

Kuidas käib kahju käsitlemine?

  • Autoga juhtunud liikluskahju korral logi sisse iseteenindusse ja täida kahjuteade seal.
  • Pärast kahjuteate täitmist, saad Ifilt kirja edasiste juhistega.
  • Pärast kirja saamist saad leppida Ifi koostööpartnerist autoteenindusega kokku aja auto üle vaatamiseks. Nemad koostavad remondi kalkulatsiooni, saadavad selle Ifile ja kui midagi on vaja veel täpsustada, võtame Sinuga ise ühendust.
  • Kui oleme saatnud Sulle kinnituskirja kalkulatsiooni kohta, saad ise autoteenindusega leppida kokku sobiva remondiaja.

Lisaküsimuste korral kirjuta kahjud@if.ee või helista +372 777 1211.

Välismaal toimunud kahjud

Kuidas toimida liikluskahju korral?

  • Täida sündmuskohal vorm "Teade liiklusõnnetusest" või jäädvusta õnnetuspaik koos ütlustega nutitelefoniga või kirjuta paberile andmed liiklusõnnetuse ja osapoolte kohta.
  • Kui oled avarii põhjustamises süüdi, palu kannatanul pöörduda Ifi esindaja poole tema koduriigis või oma kindlustusandja poole.
  • Kui oled kannatanu ÄRA allkirjasta ühtegi paberit, kui Sa ei ole vastutuse osas kindel. Täida nii teise osapoole võõrkeelne kui ka eestikeelne verisoon "Teade liiklusõnnetusest". Küsi põhjustaja liikluskindlustuse poliis, märgi üles kindlustusseltsi nimi ja võimalusel tee poliisist pilt.
  • Kui tekib vaidlus vastutuse üle, kutsu politsei ja küsi tõend liiklusõnnetuse kohta.
  • Tee pilte nii oma sõidukist kui ka teise osapoole sõiduki vigastustest ja asukohast.
  • Teata esimesel võimalusel kahjujuhtumist Ifile.

Kuidas toimida liikluskahju korral Venemaal?

  • Teavita Venemaa Rohelise Kaardi bürood liikluskahjust +7 (495 ) 641 27 87.
  • Helista alati politseisse ning tegutse vastavalt politsei juhistele.
  • Ära liiguta oma sõidukit enne, kui politsei saabub. Võta politseilt tõend, seda võib vaja minna piiri ületades.
  • Tee pilte nii oma kui ka teise osapoole sõiduki vigastustest ning asukohast. Täida koos teise osapoolega „Teade liiklusõnnetusest".
  • Kui oled liiklusõnnetuses kannatanu, pöördu koheselt põhjustaja kindlustusseltsi poole ning tegutse vastavalt nende juhistele. NB! Kannatanu ei saa hüvitist taotleda Eestis.
  • Kui oled põhjustaja, anna kannatanule koopia oma rohelisest kaardist.

Kuidas toimida liikluskahju korral Rohelise Kaardi riigis, mis ei kuulu Euroopa Majanduspiirkonda?

Nendes riikides on rohelise kaardi kaasavõtmine kohustuslik. Veendu enne sõitu, et roheline kaart sihtkoha riigis kehtib. Näiteks Venemaale sõites ei oleks rohelisel kaardil RUS läbi kriipsutatud.

  • Kindlustussumma on võrreldes Euroopa Majanduspiirkonnaga neis riikides tunduvalt väiksem. Näiteks Venemaal on kindlustussumma ühe juhtumi kohta ca 3940 eurot.
  • Neis riikides toimunud liiklusõnnetuse kannatanu peab pöörduma avarii toimumise riigis süüdlase kindlustusseltsi poole.
  • Kannatanu ei saa hüvitist taotleda Eestis.

Kuidas toimida kaskokahju korral?

  • Teata Ifile kahjust esimesel võimalusel. Kõige kiirem ja mugavam on täita kahjuteade koduleheküljel või helistada Kindlustustelefonil +372 777 1211.
  • Vajadusel pöördu lähimasse remonditöökotta. Enne sõidu alustamist veendu, et sõidukiga liiklemine on ohutu. Kui vajad puksiirteenuse abi, siis helista meie Kindlustustelefonile.
  • Liiklusõnnetuse korral tegutse vastavalt üleval toodud juhendile, kuidas toimida liikluskahju korral.​

Helista või kirjuta meile

Ei saanud oma küsimusele vastust või soovid enne kindlustuse ostmist sulle sobiliku lahenduse leidmiseks konsulteerida meie kindlustusspetsialistiga? Helista või kirjuta meile:

Kindlustustelefon: 777 1211

E-mail: info@if.ee