Meie isikuandmete töötlemise põhimõtted ja Sinu isikuandmed
Meie teenuseid kasutades ja meiega suheldes usaldad meile palju teavet.
Võtame seda vastutust tõsiselt ja käsitleme kõiki Sinu isikuandmeid kooskõlas parima praktika ja andmekaitsereeglitega, eelkõige Euroopa Liidu isikuandmete kaitse üldmäärusega nr 2016/679 (edaspidi GDPR).
Kohaldame isikuandmete töötlemise põhimõtteid Sinu isikuandmete mis tahes töötlemisel meie poolt, sealhulgas meie veebilehtedel ja digitaalsetes rakendustes (nt meie veebilehed if.ee ja poliis.ee, mobiilirakendus If Mobile jt), samuti Sinu kui meie praeguse või potentsiaalse kliendi, töötaja, koostööpartneri jne andmete töötlemisel.
Kes vastutab Sinu isikuandmete eest?
Isikuandmete vastutavaks töötlejaks on If P&C Insurance AS (If), registrikood 10100168, aadress: Lõõtsa 8a, 11415 Tallinn, Eesti, mis lisaks tegutseb oma filiaalide kaudu Lätis ja Leedus.
Kui Sul on küsimusi seoses Sinu isikuandmete töötlemisega, võta palun ühendust meie andmekaitsespetsialistiga, kirjutades meile peatükis "Kelle poole pöörduda?" soovitatud viisil.
Sinu isikuandmetega seotud õigused
Sinu isikuandmetega seotud õigused ja nende kasutamine
Läbipaistvus
Soovime olla läbipaistvad Sinu kohta hoitava teabe osas ning tagada, et hoitav teave on õige. Kui soovid kasutada mõnda oma allpool kirjeldatud õigustest, võid alati pöörduda meie andmekaitseametniku poole DPO@if.ee. Kui soovid saada koopiat Sinu kohta käivatest isikuandmetest (nn andmeväljavõtet), mis on meie käsutuses, saada palun e-kiri aadressile dsar@if.ee või kiri aadressile: If P&C Insurance AS, Lõõtsa 8a, 11415 Tallinn.
Palun arvesta, et peame tuvastama Sinu isiku, enne kui lubame juurdepääsu mistahes teabele.
Lisateavet oma õiguste kohta saad alati lugeda Andmekaitse Inspektsiooni veebilehelt www.aki.ee.
Õigus saada teavet
Sul on õigus saada teavet selle kohta, kuidas me Sinu isikuandmeid töötleme. Anname sellest Sulle teada isikuandmete töötlemise põhimõtete abil ja Sinu küsimustele vastates.
Õigus isikuandmete kustutamisele (õigus olla unustatud)
Sul on õigus nõuda, et Sinu isikuandmed kustutataks. See õigus kehtib näiteks isikuandmete kohta järgmistes olukordades.
- Isikuandmeid ei ole enam vaja sellel eesmärgil, millega seoses neid on kogutud või muul viisil töödeldud. Näiteks Sinu kindlustusleping on lõppenud ja Sul ei ole enam võimalik hüvitist taotleda (aegumistähtaeg on möödunud).
- Võtad tagasi meile antud nõusoleku isikuandmete töötlemiseks. Näiteks oled varem nõustunud otseturustusega e-posti või SMS-i teel ja võtad selle nõusoleku tagasi.
- Tugineme Sinu isikuandmete töötlemisel õigustatud huvile, aga Sina leiad, et meie huvi ei kaalu üles Sinu huve ja õigusi, näiteks juhtudel, kui töötleme Sinu andmeid turunduse eesmärgil.
- Oleme kasutanud Sinu isikuandmeid ebaseaduslikul viisil, näiteks kui oleme säilitanud Sinu andmeid kauem kui vajalik.
- Meil on juriidiline kohustus Sinu isikuandmed kustutada, näiteks juhtudel, kui õigusaktis on sätestatud maksimaalne lubatud tähtaeg andmete säilitamiseks; või
- puudub muu õiguslik alus Sinu isikuandmete jätkuvaks kasutamiseks.
Palun arvesta, et õigus olla unustatud kehtib siiski ainult teatud tingimustel. Meil kui kindlustusandjal on õigusaktidest (näiteks Raamatupidamisseadus) tulenev kohustus säilitada kindlustuslepinguid, kahjude andmeid ja muud teavet (sealhulgas Sinu isikuandmeid) rangelt määratletud ajavahemike jooksul. Lisaks võib esineda ka muid olukordi, kus me ei saa Sinu isikuandmeid kustutada, näiteks kui isikuandmed on endiselt vajalikud töötlemiseks sel eesmärgil, milleks teavet koguti, meie huvi töödelda isikuandmeid kaalub üles Sinu huvi nende kustutamise vastu jm. Seetõttu ei pruugi olla võimalik mistahes Sind puudutavate andmete kustutamine igal ajahetkel. Sellistel juhtudel lõpetame siiski Sinu isikuandmete töötlemise mis tahes muudel eesmärkidel kui need eesmärgid, mille tõttu andmete kustutamine on takistatud.
Õigus andmete parandamisele
Sul on õigus nõuda Sinu kohta säilitatavate andmete parandamist, anonüümimist või kustutamist, kui need andmed on valed, eksitavad või puudulikud. Samuti on Sul õigus täiendada enda andmeid lisateabega, kui midagi asjakohast on puudu.
Juurdepääsuõigus (õigus saada andmete väljavõte)
Sul on õigus saada koopia isikuandmetest, mida Sinu kohta hoiame, samuti teavet selle kohta, kuidas ja millistel eesmärkidel me Sinu andmeid töötleme.
Õigus andmete ülekandmisele
Sul on õigus saada isikuandmeid, mille oled meile esitanud, vormis, mis võimaldab Sul edastada teavet teisele organisatsioonile. Sinu taotluse korral võime teabe koopia edastada ka otse teisele organisatsioonile, kui see on tehniliselt teostatav.
Õigus töötlemise piiramisele
Sul on õigus nõuda, et piiraksime Sinu isikuandmete töötlemist. See õigus kehtib näiteks järgmistes olukordades, kui oled arvamusel, et
- isikuandmed, mida Sinu kohta hoiame, ei ole täpsed ja oled palunud meil seda teavet parandada;
- töötlemine on ebaseaduslik;
- me ei vaja Sinu isikuandmeid konkreetsel eesmärgil, milleks neid koguti või
- oled esitanud vastuväiteid Sinu isikuandmete töötlemisele (nagu allpool kirjeldatud) ja selline vastuväide ootab hindamist, kas meie huvid kaaluvad üles Sinu huvid ja õigused.
Samuti on Sul õigus nõuda, et me piiraksime Sinu isikuandmete töötlemise ajal, mil me Sinu taotlust lahendame.
Õigus esitada vastuväiteid
Sul on teatud asjaoludel igal ajal õigus esitada vastuväited oma isikuandmete töötlemise suhtes. Näiteks kui töötleme Su isikuandmeid turunduslikel eesmärkidel või kui tugineme mõnes muus olukorras õigustatud huvile kui isikuandmete töötlemise õiguslikule alusele. Kui oled sellise töötlemise vastu, jätkame Sinu isikuandmete töötlemist ainult siis, kui oleme kaalunud ja leidnud, et meie huvid kaaluvad üles Sinu huvid ja õigused.
Palun arvesta, et see õigus kehtib ainult teatud tingimustel, kuna meil kui kindlustusandjal on õigusaktide (näiteks Raamatupidamisseaduse) kohaselt kohustus säilitada lepinguid, kahjude andmeid ja muud teavet (sealhulgas Sinu isikuandmeid) rangelt määratletud ajavahemike jooksul. Võib esineda ka muid olukordi, kus me ei saa Sinu isikuandmeid kustutada, näiteks kui isikuandmed on endiselt vajalikud töötlemiseks eesmärgil, milleks teavet koguti, meie huvi isikuandmeid töödelda kaalub üles Sinu huvi nende kustutamise vastu. Seetõttu on võimalik, et suurema osa Sind puudutava teabe osas ei ole võimalik seda õigust rakendada. Sellistel juhtudel lõpetame Sinu isikuandmete töötlemise muudel eesmärkidel.
Õigus loobuda otseturustusest
Sul on õigus igal ajal keelduda oma isikuandmete kasutamisest otseturustuse eesmärkidel (sealhulgas juhul, kui teeme otseturustusega seotud profiilianalüüsi). Kui annad meile teada, et Sa ei soovi enam meilt otseturustust saada, lõpetame Sulle selle edastamise.
Õigus esitada vastuväiteid automatiseeritud töötlemisel põhinevale otsusele, mis Sind oluliselt mõjutab
Sul on õigus esitada vastuväiteid meie tehtud automatiseeritud otsusele, kui sellel otsusel on õiguslikud tagajärjed või kui sel on sarnasel viisil Sulle oluline mõju. Palun vaata peatükist "Kuidas me töötleme Sinu andmeid automatiseeritud otsuste tegemiseks", et saada lisateavet selle kohta, kuidas me teeme automatiseeritud otsuseid.
Õigus oma nõusolek tagasi võtta
Kui oleme Sinu isikuandmete töötlemisel tuginenud Sinu nõusolekule, on Sul õigus see nõusolek igal ajal tagasi võtta. Palun arvesta, et see ei mõjuta enne tagasivõtmist toimunud isikuandmete töötlemist. Kui võtad oma nõusoleku tagasi, lõpetame Sinu isikuandmete töötlemise nõusolekuga seotud eesmärkidel. Sõltuvalt asjaoludest võib nõusoleku tagasivõtmine mõjutada Sinu kindlustuskaitse kehtivust ja meie teenuste kättesaadavust.
Õigus esitada kaebus Andmekaitse Inspektsioonile
Kui arvad, et oleme töödelnud Sinu isikuandmeid viisil, mis ei ole kooskõlas andmekaitsereeglitega, võid esitada kaebuse Andmekaitse Inspektsioonile, kuid soovitame Sul oma kaebuse lahendamiseks kõigepealt meiega ühendust võtta. Meie kontaktandmed leiad peatükist "Kelle poole pöörduda?".
Lisateavet oma õiguste kohta leiad Andmekaitse Inspektsiooni kodulehelt www.aki.ee.
Milliseid isikuandmeid me kogume?
Isikuandmed, mida kogume, sõltuvad igast konkreetsest suhtest ja/või asjaomasest kindlustustootest. Juhul, kui oled tarbijast kindlustusvõtja või kahjunõude esitaja, kogume ja säilitame Sinu kohta täiendavaid isikuandmeid, võrreldes sellega, kui Sul on kindlustuskaitse teise kindlustusvõtja sõlmitud kindlustuslepingu alusel (näiteks oled kindlustatu oma tööandja sõlmitud kindlustuslepingus). Samuti hoiame ja meile edastatakse Sinu erinevaid isikuandmeid sõltuvalt sellest, kas oled kindlustusmaakler või volitatud esindaja, meie veebilehe külastaja, tunnistaja või muu isik, kellega meil on suhe, nt oled meie koostööpartner, töötaja või potentsiaalne töötaja. Lisaks võime saada isikuandmeid ametlikest registritest, nagu Liikluskindlustuse register, Äriregister, Kinnistusraamat, Rahvastikuregister, samuti meie partneritelt või muudelt teabe- ja teenindusettevõtetelt (nt Krediidiinfo).
Kogutavad isikuandmed on sageli seotud järgnevaga:
- kontaktandmed;
- isiku tuvastamine;
- Sinu kindlustuslepingu või kahjunõude (mis võib sisaldada meditsiinilist või tervisealast teavet) haldamine;
- finantsteave või muu teave, mis on Sinu riskihindamise seisukohast oluline;
- turunduseelistused;
- Ifi digiteenuste kasutamine.
Allpool olevast failist leiad teabekategooriad ja näited, mis aitavad Sul mõista, millist teavet me kogume. NB! Tegemist on näidetega ning igal üksikjuhtumil kogume üksnes konkreetse suhte tarbeks vajalikku teavet, mitte kõike, mille kohta oleme näited toonud.
Milliseid isikuandmeid ja millisel eesmärgil töödeldakse?
Töötleme isikuandmeid peaaegu kõigis oma tegevustes, kuna see on eelduseks, mis võimaldab meil teostada oma äritegevust ja pakkuda Sulle parimat võimalikku teenust. Eesmärgid, milleks me Sinu isikuandmeid töötleme, on erinevad, sõltuvalt meie suhetest Sinuga, sealhulgas Sulle pakutavatest teenustest ning meievahelise suhtluse vormist.
Peamised eesmärgid, milleks me isikuandmeid töötleme, on järgmised.
A. Suhtlemine Sinu ja teiste isikutega (turunduslikel eesmärkidel suhtlemise kohta vt palun osa H).
B. Hinnangute andmine ja otsuste tegemine (nii automatiseeritult kui ka mitteautomatiseeritult, sealhulgas profiilianalüüsi teel)
(i) kindlustuse pakkumiseks (sh kindlustusriski hindamiseks);
(ii) kahjunõuete lahendamiseks.
C. Kindlustuse, kahjukäsitluse, abistamisteenuste ning muude toodete ja teenuste pakkumine meie enda poolt või partnerite kaudu, sealhulgas remonditööd ja pukseerimisteenused, meditsiiniabi, kahjude hindamine, haldamine ja lahendamine ning vaidluste lahendamine. Sellel eesmärgil salvestame ka sissetulevad ja väljaminevad kõned, et dokumenteerida edastatud teavet. Mõnikord puudub selgus selles, mida kõne ajal edastati, näiteks mida on öeldud vestluses nõude või kindlustuse ostmise kohta. Sel juhul võib olla vaja kuulata vestluse salvestist, et selgitada kokkulepitu sisu või lahendada erimeelsusi. Samuti on kõne salvestamine vajalik, et dokumenteerida teavet, mida kindlustusvõtja või kahjustatud isik ei edasta muus taasesitatavas vormis.
D. Kindlustusmaksete ja muude tasude käsitlemine.
E. Meie toodete ja teenuste kvaliteedi parandamine. Sellel eesmärgil salvestame ka sissetulevad ja väljaminevad kõned, et saada teavet teenuste ja toodete parandamiseks ning töötajate koolitamiseks; samuti et tagada ettevõtte tegevuse vastamine õigusaktides sätestatud nõuetele (näiteks võib töötaja juht kuulata töötaja kõnet, et anda nõu, kuidas meie klienditeenindust parandada). Sellel eesmärgil kasutame kõnesalvestisi nii palju kui võimalik anonüümitud kujul.
F. Kuritegude, sh pettuste ja rahapesu ennetamine, avastamine ja uurimine ning teiste äririskide analüüsimine ja juhtimine. Selleks salvestame ka sissetulevad ja väljaminevad kõned, et talletada võimalik oluline teave eesmärgi saavutamiseks.
G. Uuringute ja andmete analüüsi tegemine, sealhulgas meie kliendibaasi ja teiste isikute, kelle andmeid me kogume, statistika ja analüüs, turu-uuringute, sealhulgas kliendirahulolu uuringute läbiviimine, ning ettevõtte riskide hindamine vastavalt kehtivatele õigusaktidele (vajaduse korral küsime Sinu nõusolekut).
H. Otseturustuse ja isikupärase kasutajakogemuse pakkumine; (i) turundusteabe pakkumine vastavalt Sinu eelistustele, millest oled meid või meie partnereid teavitanud (turundusteave võib hõlmata ka meie partnerite pakutavaid tooteid ja teenuseid vastavalt Sinu väljendatud eelistustele). Edastame turunduslikku teavet vastavalt Sinu eelistustele, kasutades e-posti, SMS-e ja muid tekstsõnumeid, posti või telefoni. (ii) Isikupärase kasutajakogemuse pakkumine, Ifi digiteenuste või kolmandate isikute veebilehtede või sotsiaalmeedia kasutamisel edastame Sulle kohandatud teavet ja reklaami, tuvastame Sind Ifi töötajale, kellele saadad Ifi digiteenuste kaudu sõnumeid. Vaata lisateavet peatükist "Analüütika ja turunduskommunikatsioon".
I. Meie äritegevuse ja taristu haldamine ning IT turvalisuse tagamine kooskõlas meie sise-eeskirjade ja -protseduuridega, sealhulgas raamatupidamisega seotud eeskirjade ja protseduuridega; arveldamine ja sissenõudmine; IT-süsteemide toimimise tagamine; vigade avastamine klienditeeninduse kanalis (sh veebilehtedel toimuva tegevuse jälgimine, et veenduda, et meie süsteemid ja teenused töötavad ootuspäraselt ja ettenähtud viisil); andmed ja veebimajutus; andmete analüütika; talitluspidevus; dokumentide haldamine; dokumendi- ja trükihaldus ning teenuste terviklikkus ja ohutus (nt siseauditid, intsidentide registrite loomine, hoiatussüsteemide toimimine).
J. Kaebuste, tagasiside ja päringute ning andmetele juurdepääsu haldamine või andmete parandamise taotluste või muude isikuandmetega seotud õiguste kasutamine.
K. Asjakohaste õigusaktide ja regulatiivsete kohustuste täitmine (sealhulgas õigusaktid, mis kohalduvad meie tegevusele väljaspool Sinu elukohariiki), näiteks kindlustustegevuse, rahapesu, rahvusvaheliste sanktsioonide ja terrorismivastase võitlusega seotud seadused ja määrused; kohtumenetluse normide ja kohtumääruste järgimine; avaliku sektori ja valitsusasutuste (sealhulgas nende, mis asuvad väljaspool Sinu elukohariiki) taotlustele ja järelepärimistele vastamine.
L. Meie seaduslike õiguste kehtestamine, rakendamine ja kaitsmine meie ja meie kontserni kuuluvate ettevõtete või partnerite äritegevuse kaitsmiseks ning meie ja meie kontserni ettevõtete või partnerite, Sinu või teiste isikute õiguste, privaatsuse, turvalisuse või vara kaitsmine; õiguskaitsevahendite kasutamine meie kahjude piiramiseks.
M. Edasikindlustuse kasutamine. Kindlustame suurema osa oma riskidest edasi edasikindlustusandjate juures, mistõttu võime teenuse kasutamiseks vajalikus ulatuses jagada isikuandmeid edasikindlustusandjaga, et oma riske edasi kindlustada või edasikindlustusandjale nõue esitada.
Leiad allolevast tabelist kokkuvõtte isikuandmete liikidest, mida töötleme vajaduse korral seoses iga eespool kirjeldatud põhieesmärgiga. Isikuandmeid töödeldakse nendel eesmärkidel ainult siis, kui see on kooskõlas kehtiva õigusega.
Sinu isikuandmete töötlemise õiguslik alus
Sinu isikuandmete töötlemisel tugineme õiguslikele alustele, mis sõltuvad konkreetse tegevuse olemusest ja eesmärgist. Sul ei ole kohustust meile isikuandmeid avaldada, kuid juhtudel, kui andmete töötlemine on vajalik lepingu ettevalmistamiseks või täitmiseks, vajame Sinu andmeid, et saaksime oma teenuseid pakkuda ja kohustusi täita. Juhul, kui Sa ei esita meile vajalikke isikuandmeid, on oht, et me ei saa Sulle oma teenuseid pakkuda.
Üldjuhul töötleme Sinu isikuandmeid järgmistel alustel.
- Sinu (või kellegi teise) kindlustuslepingu ettevalmistamise, sõlmimise või täitmise alusel. Näiteks töötleme selle alusel andmeid Sinu ja Su kindlustatud vara kohta ning riskidega seotud andmeid, mille oled Sina esitanud või oleme meie need kogunud enne lepingu sõlmimist, samuti kahjukäsitluse käigus kogutud andmeid. Sellel õiguslikul alusel salvestame ka Sulle tehtavate kindlustuspakkumiste ja Sinu kindlustushuvi väljaselgitamise ning kahjukäsitluse dokumenteerimise eesmärgil peetud telefoni- või veebivestlused.
- Meie või kolmandate isikute õigustatud huvi alusel. Õigustatud huvi hindamisel teeme kindlaks, et meil on õigustatud huvi isikuandmete töötlemiseks, et töötlemine on vajalik selle eesmärgi saavutamiseks ja et meie huvi kaalub üles Sinu huvi ja õigused mitte lubada oma andmeid sellel eesmärgil töödelda. Sellel alusel töötlemine toimub näiteks siis, kui töötleme Sinu andmeid Sulle suunatud turunduskommunikatsiooniks ja kliendirahulolu uuringuteks või kui andmete töötlemine on vajalik koostöö korraldamiseks meie äripartneritega. Sellel õiguslikul alusel salvestame ka telefoni- või veebivestlused, mis ei ole seotud kindlustuslepingu sõlmimise või täitmisega, samuti tugineme õigustatud huvile, kui töötleme isikuandmeid, sh telefoni- või veebivestluste salvestisi töötajate koolitamise, teenuste kvaliteedi kontrollimise, teenuste arendamise, töötajate turvalisuse tagamise või õigusrikkumiste, sh kindlustuspettuste ennetamise ja avastamise eesmärgil.
- Sinu enda või teise inimese eluliste huvide kaitsmise alusel. Näiteks reisikindlustuse õnnetusjuhtumi korral võime vahetada haiglatega teavet, et tagada vajalike raviprotseduuride läbiviimine.
- Meie seadusjärgse kohustuse täitmise alusel. Näiteks oleme kohustatud edastama Eesti Liikluskindlustuse Fondile andmed Sinu kohustusliku liikluskindlustuse kohta.
- Sinu nõusoleku alusel, kui oled andnud meile nõusoleku oma isikuandmete töötlemiseks, näiteks seoses terviseandmete käsitlemisega või oled nõustunud andmete töötlemisega täpsema analüütika ja sihtturunduse eesmärgil (nõustunud täpsema analüütika ja sihtturunduse küpsiste kasutamisega).
Allolevas failis kirjeldatakse peamisi õiguslikke aluseid, mis vastavad eesmärkidele, milleks me Sinu isikuandmeid töötleme.
Kui kaua me Sinu isikuandmeid säilitame?
Säilitame Sinu isikuandmeid nii kaua, kui see on vajalik (i) nende kogumise eesmärkide täitmiseks, (ii) Sinu kindlustuslepingu täitmiseks või vajalike toimingute tegemiseks enne Sinu lepingu sõlmimist või (iii) meie juriidiliste ja regulatiivsete kohustuste ja nõuete täitmiseks. Sinu isikuandmete säilitamise periood sõltub muu hulgas Sinu konkreetse võimaliku nõude õiguslikust alusest, raamatupidamisseaduse nõuetest ja muudest teguritest.
Mittevajalikud või ebaolulised isikuandmed kustutatakse või muudetakse anonüümseks. Anonüümseks muudetud teavet võib kasutada statistilistel või muudel ärilistel õiguspärastel eesmärkidel. Kuna seda teavet ei saa enam Sinuga seostada ja sellisena ei kujuta see endast enam isikuandmeid, jätame endale õiguse sellist anonüümset teavet säilitada ja kasutada ajalise piiranguta.
Allolevast failist leiad kogutud isikuandmete säilitamise tähtajad lähtuvalt töötlemise eesmärgist.
Kuidas me töötleme Sinu andmeid automatiseeritud otsuste tegemiseks?
Automatiseeritud otsuste tegemine tähendab seda, et otsuse teeb arvutisüsteem Sinult saadud või muudest allikatest kogutud teabe põhjal (vt allpool) ilma meie töötaja osaluseta. Teavitame Sind alati ette, kui teeme automatiseeritud otsuseid, mis võivad Sind oluliselt mõjutada, ja loomulikult küsime ka Sinu nõusolekut, kui see on õigusaktidest tulenevalt nõutav.
Võid meiega alati ühendust võtta ja paluda automatiseeritud otsuse ülevaatamist ning võtta meil arvesse mis tahes lisateavet ja -asjaolusid, mille Sa meile esitad.
Kasutame automatiseeritud otsuseid oma müügi- ja kahjukäsitlusprotsessides ning loodame pakkuda Sulle sel viisil paremat ja sujuvamat teenust.
Kindlustuse müügiprotsess
Kindlustuse müügiprotsessides kasutame automatiseeritud otsuste tegemist. See tähendab, et Sinu kindlustusmakse arvutatakse ja otsustatakse algoritmi abil ning meie süsteem teavitab Sind automaatselt Sulle pakutavast kindlustusmaksest.
Automatiseeritud otsus põhineb kogutud teabel Sinu (nt Sinu vanus, elukoht, varasemad kindlustused ja kahjujuhtumid, Su leibkond või finantsandmed) ja kindlustatava vara (nt ametlikest registritest pärit sõiduki- või ehitusteave, telemaatikaandmed, sõidukitootja või remonditöökoja andmed) kohta. See teave mõjutab Sinu kahju riski ja kindlustusmakse suurust.
Sinu andmeid analüüsitakse statistiliselt koos kõigi meie klientide kahjuriski andmetega. Algoritm määrab, kas eeldame, et Sinu tulevaste kahjude risk on suurem või väiksem, sõltuvalt varem kirjeldatud teabest. Sinu kindlustusmakse määratakse selle automatiseeritud otsustusprotsessi tulemusena ja see põhineb kogu teabel tervikuna.
Automatiseeritud otsuste tegemist saab kasutada ka selleks, et teha kindlaks, millist kindlustuskaitset saame Sulle pakkuda. Automatiseeritud otsus võib piirata meie digitaalsetes kanalites Sulle pakutavaid kindlustuskaitseid sõltuvalt Sinu sõiduki- või hoone andmetest ning Sinu varasematest kindlustustest ja kahjudest.
Kui Sa ei soovi, et me teeksime automatiseeritud otsuse või ei ole otsusega rahul, võid meiega ühendust võtta, et osta kindlustus hoopis müügitöötaja abiga või paluda meil tehtud otsus üle vaadata.
Kindlustuskahjude käsitlemine
Kasutame Ifi digiteenuste osana kahjukäsitlusprotsessis automatiseeritud otsuste tegemist. Automatiseeritud otsused põhinevad teabel, mille oled Sina meile andnud (sh. fotod) ja/või mis on saadud muudest allikatest (näiteks remonditöökoja teave vara taastamismaksumuse kohta). Sõltuvalt kindlustusliigist võime otsuse tegemiseks kasutada erinevaid teabeallikaid. Näiteks varastatud eseme turuväärtuse andmeid või sõidukitootjate ja remonditöökodade kalkulatsioone, mida saab kasutada õige hüvitise summa automaatseks arvutamiseks. Kahjunõude hindamiseks ja kahju suuruse leidmiseks kasutame algoritme, mille tulemuseks on otsus Sinu nõue täielikult või osaliselt hüvitada või isegi tagasi lükata. Sa ei saa sellist automatiseeritud otsuste tegemist vaidlustada, kuid võid meiega ühendust võtta ja paluda meil kahjuotsus üle vaadata.
Analüütika ja turunduskommunikatsioon
1. Tutvustus
Võime koguda ja analüüsida Sinu andmeid, näiteks teavet, mis on kogutud meievahelise suhtluse käigus meie veebilehtedel ja -rakendustes, et saata Sulle kindlustusega seotud teavet ja muid sõnumeid, mis võivad olla Sulle kasulikud. Samuti selleks, et pakkuda Sulle kohandatud reklaami ja sisu ning meie teenuseid analüüsida.
Sellise suhtluse või reklaami pakkumiseks või nimetatud analüüside tegemiseks kasutame tavaliselt profileerimist. Profileerimine tähendab tarbijate käitumise mõistmist või eeldatava käitumise ja huvide prognoosimist mitmesuguse teabe põhjal, mis meil Sinu kohta on. Turunduses kasutame profiile, et saata teavet, mis on meie arvates Sinu jaoks kõige asjakohasem, ja selleks, et vältida ebaolulise teabe või reklaami saatmist või kuvamist. Sul on õigus esitada vastuväiteid profiilianalüüsile, mis on seotud otseturustusega. Vaata selle kohta lähemalt punktist 7 „Nõusoleku tagasivõtmine ja loobumine (opt-out)“.
Eelkirjeldatu tulemusena saame:
- edastada Sulle kohandatud otseturustust (vajaduse korral Sinu nõusolekul);
- pakkuda Sulle kohandatud sisu meie digiteenustes, veebilehtedel ja -rakendustes, e-kirjades ja muudes rakendustes;
- esitada Sulle asjakohaseid reklaame sotsiaal- või muus veebimeedias või Internetis;
- täiustada meie teenuseid analüütika abil.
2. Andmeallikad
Reklaami ja analüüsi eesmärkidel võime kasutada mitmesuguseid andmeid, mis on Sinu kohta kogutud erinevatest allikatest (nendega saad tutvuda siin: Milliseid isikuandmeid me kogume?)
Lisaks kasutame teavet, mis on kogutud Sinuga suhtlemise käigus meie veebilehtedel ja -rakendustes. Seda teavet kogutakse küpsiste ja muude veebiidentifikaatorite abil ning kooskõlas Sinu küpsiste valikute ja meie küpsiste kasutamise põhimõtetega.
Samuti võime saada andmeid oma partneritelt või meiega koostööd tegevalt ettevõtetelt, et saaksime Sinuga ühendust võtta ja näiteks teha Sulle kindlustuspakkumisi.
Lisateavet selle kohta leiad punktides 5 "Õiguslik alus" ja 6 "Kui kaua me Sinu andmeid säilitame".
3. Reklaamikanalid ja eesmärgid
3.1 Elektrooniline ja otseturustus
Veendumaks, et oled asjakohaselt kindlustatud ning saaksime pakkuda Sulle parimat klienditeenindust ja meie kindlustustooteid, võime Sinuga ühendust võtta erinevates suhtluskanalites, näiteks telefoni, SMS-i või e-posti teel (kui see on nõutav, siis Sinu nõusolekul). Teeme turunduskommunikatsiooni, mis põhineb erinevatel teguritel, näiteks andmetel, mille oled meile kindlustuse ostmisel esitanud, või andmetel, mille oleme saanud Sinu kohta muudest allikatest, näiteks ametlikust registerist, kus olevaid andmeid on lubatud kasutada nendel konkreetsetel eesmärkidel. Samuti võime Sinuga ühendust võtta, tuginedes Sinu suhtlusele meiega meie veebilehtedel ja -rakendustes või meie koostööpartneritelt saadud andmetele.
Kuigi meil võib Sinu kohta olla teatud tüüpi tundlikku teavet, mis on seotud Sinu kindlustuste ja kahjudega, näiteks tervisealane teave, ei kasuta me seda kunagi turundus- või reklaamieesmärkidel, välja arvatud juhul, kui oled seda ise selgesõnaliselt taotlenud kas otse meie poole pöördudes või meie partnerite kaudu. Samuti ei kasuta me kunagi turunduse või reklaami eesmärgil muud tüüpi tundlikke andmeid, nagu usuline, poliitiline või seksuaalne sättumus.
Sa võid ka loobuda meie turunduskommunikatsioonist. Lisateavet selle kohta leiad punktist 7 "Nõusoleku tagasivõtmine ja loobumine (opt-out)".
Näide
Kui oled meie klient, kuid Sul ei ole meie juures sõlmitud kodukindlustuse lepingut, võime teha Sulle kodukindlustuse pakkumise, kui usume, et see on Sulle asjakohane.
Lisateavet selle kohta leiad punktidest 5 ja 6.
3.2 Sisu kohandamine meie digiteenustes ning veebilehtedel ja -rakendustes
Selleks et pakkuda Sulle parimat kasutajakogemust, võime tugineda asjaolule, et oled näiteks klõpsanud mõnel reklaamil või külastanud meie saadetud e-kirjas viidatud veebilehtede ja -rakenduste konkreetset sisulehte. Seda teavet võime kasutada Sulle isikupärastatud sisu pakkumiseks. Sinu käitumine või vajadused võivad mõjutada meie veebilehtedel ja -rakendustes Sulle kuvatavaid pilte või sisu. Usume, et pakume sel viisil Sulle lisaväärtust.
Näited
Näide 1
- Selleks et luua Sulle kui Ifi kodukindlustuse kliendile lisaväärtust, võime Sulle Ifi iseteenindusse sisselogimisel näidata kohandatud sisu kodukindlustuse kohta.
- Kui oled Ifi klient, omad autot, kuid Sul ei ole Ifis sõidukikindlustust, võime selle tootega seoses pakkuda Sulle kohandatud sisu.
Näide 2
Kui Ifi kliendina tasud oma kindlustuse eest aastamaksega, võime kasutada oma digitaalseid kanaleid, et teavitada Sind võimalusest tasuda kindlustuse eest igakuiste maksetega.
Näide 3
Kui klõpsad mõnel meie reklaamil ning külastad meie veebilehti ja -rakendusi, võid näha, et veebisisu on Sulle isikupäraseks kohandatud. Kasutame andmeid ainult selle reklaami põhjal, millel klõpsasid, ja meedia põhjal, kust Sa tulid.
Lisateavet selle kohta leiad punktidest 5 ja 6.
3.3 Reklaam sotsiaalmeedia platvormidel
Teeme reklaami sotsiaalmeedia platvormidel ja kasutame sihtrühmi, et pakkuda Sulle reklaame ja sisu, mis on meie arvates Sulle asjakohased.
Kuigi meil võib olla Sinu kohta teatud tüüpi tundlikku teavet, mis on seotud Sinu kindlustuste ja kahjudega, näiteks tervisealaste kahjudega, ei kasuta me seda kunagi sotsiaalmeedias reklaamimiseks. Samuti ei saa me kunagi sotsiaalmeediast muud tüüpi tundlikke andmeid, nagu usuline, poliitiline või seksuaalne sättumus, ega kasuta neid turunduse või reklaami eesmärgil. Seda ka mitte juhul, kui sotsiaalmeedia tegi meile tundlikel andmetel põhinevad sihtrühmad kättesaadavaks.
3.3.1 Ifi loodud sihtrühmad
Sotsiaalmeedias reklaamides püüame pakkuda Sulle asjakohaseid reklaame, mis põhinevad Sinu kui meie kliendi või potentsiaalse kliendi suhtel meiega.
Sotsiaalmeedias teeme sihtturundust Sinu kohta käivate andmete põhjal. Need võivad olla andmed näiteks selle kohta, milliseid kindlustusi oled ostnud või kuidas Sa meiega meie veebilehtedel ja -rakendustes küpsiste või muude veebiidentifikaatorite põhjal suhtled.
Sinu tuvastamiseks erinevates sotsiaalmeediakanalites kasutame minimaalset arvu personaalseid identifikaatoreid. Need on identifikaatorid, mille oled juba ise sotsiaalmeediasse edastanud. Esitame sotsiaalmeediale ainult minimaalsed nõutavad andmed, nagu nimi ja e-posti aadress. Me ei jaga kunagi teavet selle kohta, kuidas oleme valinud sihtrühma, et Sulle reklaame kuvada. Loodud sihtrühmadega seotud andmed on kaitstud krüptograafiliste räsifunktsioonide (cryptographic hash functions) abil. Seda tehakse tagamaks, et andmete edastamisel Ifist sotsiaalmeediasse oleks andmed nende edastamise ajal kaitstud. Sotsiaalmeedia platvormid töötlevad andmeid ainult Ifi nimel ja neil ei ole lubatud kasutada meie kliendiandmeid muudel eesmärkidel kui meie reklaamide näitamiseks Sinule.
Nende kasutajate eemaldamine, kes ei kuulu enam kindlasse sihtrühma, järgib sama töövoogu. Andmeid värskendatakse iga päev.
Näited
- Sul on uus auto ja auto on kindlustatud tavapärase kindlustuskaitsega. Usume, et kuna Su auto on uus, siis on Sinu huvides näidata Sulle eeliseid, mida pakub meie parima kaitsega kindlustus.
- Kui oled hiljuti ostnud lemmikloomakindlustuse oma koerale, siis püüame Sind välja arvata nende hulgast, kes näevad lemmikloomakindlustuse sihtturunduslikke reklaame.
3.3.2 Sotsiaalmeedia loodud sihtrühmad
Saame edastada sihtgruppidele reklaami, mis põhineb sotsiaalmeedia platvormi valduses olevatel ja kontrollitavatel andmetel. Need võivad olla sellised andmed nagu vanus, sugu, huvid jne, sõltuvalt sellest, milliseid andmeid sotsiaalmeedia platvorm hoiab.
Vastavalt erinevatele sotsiaalmeedia privaatsuseeskirjadele kogub sotsiaalmeedia oma platvormi kasutajate kohta erinevaid andmeid. Sotsiaalmeedia võib Sind erinevate omaduste põhjal liigitada konkreetsesse sihtrühma. Sotsiaalmeedia pakub meile erinevaid reklaamivõimalusi nendele sihtrühmadele.
- Kui Sa ei ole meie klient, kuid eeldame, et kuulud meid huvitavasse sihtrühma, võime Sulle kuvada toodet, mis meie arvates on Sinu huvides.
- Meie reklaame näidatakse ainult meie valitud sihtrühmale. Meil puudub teave sellesse sihtrühma kuuluvate isikute identiteedi kohta, kuid kui klõpsad meie reklaamil ja külastad meie veebilehti ja -rakendusi, võime saada Sinu kohta piiratud teavet.
Näited
- Kui näitad üles huvi reisimise vastu, nt liitud Facebooki reisigrupiga või klõpsad reisimisega seotud Facebooki reklaamil, võidakse Sulle kuvada meie reisikindlustuse reklaami.
- Kui oled hiljuti näidanud üles huvi Facebooki gruppide vastu, mis sisaldavad eluaseme renoveerimise või soetamisega seonduvat teavet, võidakse Sulle kuvada meie kodukindlustuse reklaame.
3.3.3 Sihtturundus, mis põhineb jälgimispikslite või muude meie veebilehtedel ja -rakendustes olevate veebiidentifikaatorite kaudu kogutud veebikäitumise andmetel
Selleks, et tuvastada Sind kui meie veebilehe külastajat erinevates sotsiaalmeediakanalites, kasutatakse jälgimispiksleid (pixels), jälgimisskripte (tracking scripts) ja muid veebiidentifikaatoreid (kuid ainult siis, kui oled andnud meile nõusoleku reklaamiks ja sihtturunduseks, st oled nõustunud reklaami ja sihtturunduse küpsiste kasutamisega). Andmeid koguvad serverid, mida majutab vastava sotsiaalmeedia platvormi müüja. Me ei lisa jälgimisskriptidele meie veebilehtedelt ja -rakendustest andmete kogumise osana isikut tuvastavat teavet. Sotsiaalmeedia platvormi müüjad võivad siiski kasutada enda loodud identifikaatoreid osana jälgimisskriptide kaudu kogutud andmetest. Sotsiaalmeedia platvormi müüjad võivad selliseid identifikaatoreid Sinu kui sotsiaalmeedia platvormi kasutajaga siduda. See on midagi, mida me ei saa mõjutada, ning selliste identifikaatorite ja muude kogutud andmete kasutamist kirjeldatakse iga sotsiaalmeedia platvormi privaatsusteabes (vt allolevaid linke). Jälgimispikslite, jälgimisskriptide ja muude veebiidentifikaatorite abil kogutud veebipõhiste käitumisandmete põhjal saame luua erinevatel sotsiaalmeedia platvormidel sihtrühmi, näiteks konkreetse lehe külastamine, kindlustushinna arvutamine jne. Seejärel saame aktiveerida Sulle kuvatavad reklaamid. Lisateavet selle kohta, mis on jälgimispiksel ja mida see teeb, leiad meie küpsiste kasutamise põhimõtetest.
Näited
Kui oled meie veebilehti ja -rakendusi sirvides näidanud üles huvi meie lemmikloomakindlustuse vastu ning oled nõustunud meie reklaami ja sihtturunduse küpsistega, võime pakkuda Sulle lemmikloomakindlustusega seotud reklaami näiteks Sinu Instagrami voos.
Oluline on teada, et meie ei saa mõjutada seda, kuidas sotsiaalmeedia platvormid Sinu kohta andmeid koguvad või millised üksikud kasutajad täpselt erinevatesse sihtrühmadesse kuuluvad. Meie valime reklaamimiseks need sihtrühmad, mis meie arvates on loodud andmete põhjal, mille oled ise sotsiaalmeediasse edastanud. Soovitame Sul tutvuda sotsiaalvõrgustike privaatsuseeskirjadega, et saada lisateavet selle kohta, kuidas kogub sotsiaalmeedia Sinu andmeid ja loob sihtrühmi, ja selle õigusliku aluse kohta. Siit leiad mõned nendest:
3.4 Reklaam Internetis (veebireklaam üldiselt)
Edastame reklaami veebimeedias ja kasutame sihtrühmi, et pakkuda Sulle reklaame ja sisu, mis on meie arvates Sulle asjakohased.
Kuigi meil võib Sinu kohta olla teatud tüüpi tundlikku teavet, mis on seotud Sinu kindlustuste ja kahjudega, nagu terviseandmed, ei kasuta me seda kunagi reklaamimiseks. Samuti ei kasuta me kunagi muud tüüpi tundlikke andmeid, nagu usuline, poliitiline või seksuaalne sättumus, turundus- või reklaamieesmärkidel, isegi kui see teave on meedias avaldatud.
3.4.1 Ifi loodud sihtrühmad, mis põhinevad Sinu veebikäitumisel meie veebilehtedel ja -rakendustes
Kui reklaamime veebimeedias näiteks Google'i reklaamivõrgustiku abil, püüame pakkuda Sulle asjakohaseid reklaame, mis põhinevad Sinu kui kliendi või potentsiaalse kliendi suhtel meiega. Tugineme andmetele, mida kogutakse küpsiste või muude veebiidentifikaatorite abil Sinu toimingute kohta meie veebilehtedel ja -rakendustes. Kasutame seda tüüpi andmeid veebimeedias reklaamimiseks ainult siis, kui oled nõustunud reklaami ja sihtturunduse küpsistega. Me ei lisa sihtrühmadesse Sind otseselt tuvastavat teavet. Meie kasutatavatel veebireklaamiteenuste pakkujatel, sealhulgas Google'il, ei ole lubatud kasutada teavet, mille oleme neile Sinu kohta esitanud, muul eesmärgil kui Sulle meie reklaamide näitamiseks.
Näited
- Kui oled näidanud üles huvi meie mootorrattakindlustuse vastu, sirvides meie veebilehti ja -rakendusi, ja oled nõustunud reklaami ja sihtturunduse küpsistega, võime Sulle veebimeediat sirvides pakkuda mootorrattakindlustusega seotud reklaami, kuna usume, et see pakub Sulle huvi.
- Kui oled aga hiljuti meie veebipoest ostnud lemmikloomakindlustuse, siis püüame Su välja jätta nende hulgast, kes saavad lemmikloomakindlustusega seotud sihitud reklaami.
3.4.2 Ifi loodud sihtrühmad, mis põhinevad muul olemasoleval teabel Sinu kohta
Võime veebimeedias reklaamimise eesmärgil luua sihtrühmi Sind puudutava muu teabe põhjal, nagu Sinu kindlustused ja kliendisuhe. Andmed sihtrühmadesse kuuluvate üksikisikute kohta on kaitstud krüptograafilise räsifunktsiooni abil. Seda tehakse selleks, et tagada andmete turvalisus ajal, kui neid edastatakse Ifist veebimeedia müüjatele. Veebimeedia müüjatel ei ole lubatud kasutada meie esitatud teavet muul eesmärgil kui Sulle meie reklaamide näitamiseks.
Näide
Sul on Ifis kindlustatud maja, kuid mitte kodune vara. Usume, et Sinu huvides on näidata Sulle koduse vara kindlustusega seotud reklaame.
3.4.3 Ifi loodud sihtrühmad, mis põhinevad meie veebilehtedel ja -rakendustes kogutud veebikäitumise ja muu olemasoleva teabe kombineerimisel
Võime luua sihtrühmi, kombineerides Sinu veebikäitumise andmetega muud teavet, mis meil Sinu kohta on, kuid ainult juhul, kui oled nõustunud meie täpsema analüütika ja sihtturunduse küpsistega. Me ei jaga veebimeedia müüjatega teavet, mille alusel saab Sind otseselt tuvastada. Veebimeedia müüjatel ei ole lubatud kasutada meilt saadud teavet muul eesmärgil kui Sulle meie reklaamide näitamiseks.
Näited
Kui oled hiljuti ostnud meie telemüügist mootorrattakindlustuse, saame seda teavet kasutada selleks, et Sind mootorrattakindlustuse sihtrühmadest välja arvata ja seega Sulle neid reklaame enam mitte näidata.
3.4.4 Google'i või teiste veebimeedia teenuste pakkujate loodud sihtrühmad
Kui Sa ei ole meie klient, kuid eeldame, et kuulud sihtrühma, mis meid huvitab, võime Sulle pakkuda toodet, mis meie arvates on Sulle asjakohane.
Google on üks suurimaid veebireklaamikanaleid. Google'i privaatsuseeskirjade kohaselt kogub Google Sinu kui oma platvormi kasutaja kohta mitmesuguseid andmeid. Google võib liigitada Sind konkreetsesse sihtrühma kuuluvaks kasutajaks selle põhjal, mis Google'i arvates Sind huvitab. Need kategooriad on seejärel meile reklaamimiseks saadaval. Seetõttu võidakse Sulle kuvada meie reklaami näiteks mõne päevalehe veebilehel.
Meie reklaame näidatakse ainult meie valitud sihtrühmale. Meil puudub teave sellesse sihtrühma kuuluvate isikute identiteedi kohta. Ainult siis, kui klikid meie reklaamil ja külastad meie veebilehte ja -rakendusi, võime saada Sinu kohta piiratud hulgal teavet.
Oluline on teada, et me ei saa mõjutada seda, kuidas Google Sinu kohta andmeid kogub või kuidas sihtrühmi luuakse. Valime reklaamimiseks ainult need sihtrühmad, mis meie arvates on loodud andmete põhjal, mille olete ise Google'ile esitanud, või kui meil on põhjust arvata, et Google'il on kehtiv õiguslik alus kasutada neid andmeid reklaamimiseks. Soovitame Sul tutvuda vastava meedia privaatsuseeskirjadega, et saada lisateavet selle kohta, kuidas Google või näiteks mõne päevalehe veebileht Sinu kohta andmeid kogub ja sihtrühmi loob, ja selle õiguslike aluste kohta. Leiad siit mõned neist:
Postimees Grupp AS privaatsusteatis
Näited
- Kui näitad üles huvi kinnisvara vastu, lugedes artikleid ja külastades kinnisvarabüroode veebilehti, võidakse Sulle kuvada kodukindlustuse reklaame.
- Kui oled hiljuti näidanud üles huvi sisu vastu, mis käsitleb kasutatud autosid või külastanud kasutatud sõidukite müügi veebilehti, võidakse Sulle kuvada sõidukikindlustuse reklaame.
4. Analüütika ja aruandlus
Analüütika ja aruandluse üldine eesmärk on luua ülevaade meie äriarendusele, et täiustada meie tooteid ja teenuseid, mis on suunatud klientidele. Samuti jälgime oma äritegevuse põhivaldkondi, et esitada ettevõtte kohta olulist teavet juhtkonnale ja äritegevuse eest vastutajatele.
Meie analüütikaprotsessi tulemus on statistilist laadi ega näita Sinu isikuandmeid laiemale hulgale töötajatele. Isikuandmete töötlemine on rangelt piiratud analüütikutega, kes vajavad seda tehnilistel eesmärkidel erinevatest allikatest pärit andmete ühendamiseks. Kõik isikuandmed muudetakse anonüümseks või pseudonüümitakse enne nende avaldamist meie töötajatele vastavalt andmete töötlemise minimeerimise põhimõttele.
Tüüpilised aruandlusvaldkonnad on müük, kahjud, klienditeenindus, toote- ja kliendiportfell ning finantsaruandlus. Samuti on võimalik ühe valdkonna andmeid kasutada koos teise valdkonna andmetega. Näiteks lisatakse finantsaruandlusse ka Sinu kahjude teave.
4.1 Veebitegevuste tüübid ja mahud, jälgimine ja aruandlus
Müük
Kogume anonüümseid või pseudonüümseid andmeid erinevate klienditeekondade kohta, mis viivad kindlustuse müügini. Loome aruandeid, et saada ülevaadet ja paremini mõista oma klientide ootusi, selleks et saaksime klientidele pakkuda veelgi paremat digitaalset kogemust.
Näide
Kajastame aruandes kindlustuse müüki, mis on alanud meie iseteeninduskanalis tehtud veebipõhisest hinnaarvutusest. Samuti kajastame müüki, mis on alanud veebipõhisest hinnaarvutusest ja realiseeritud mõnes meie mittedigitaalses müügikanalis, näiteks meie kõnekeskuses või mõne meie partneri juures. Selle saavutamiseks ühendame kliendi veebipõhised käitumisandmed andmetega selle kohta, kus müügitegevus lõpule viidi. Teave kombineeritakse andmete vaatlemise põhjal ja tulemus esitatakse ainult koondina, mis tähendab, et aruandena tehakse kättesaadavaks ainult kokkuvõtlik teave müügi ja kanalite kohta ilma isikuandmeteta.
Kliendi iseteeninduse kasutamine (nt veebimüük ja kahjukäsitlus)
Selleks et mõista digitaalse iseteeninduskanali toimimist ja seda, kui hästi meie kliendid saavad oma kindlustustegevusega ise hakkama, näiteks profiili muutmine, makseviisi valik, lepingu muudatused, kahjudest teatamine jne, töötleme andmeid ja koostame aruandeid, et tuvastada probleemsed kohad ja lahendamata vajadused, et selle põhjal oma teenuseid täiustada.
Näide
Kui logid sisse iseteenindusse ja proovid teha seal toiminguid, kogume andmeid selle kohta, kus Sa peatusid, ja otsime mustreid koondandmetes. Neid mustreid jälgides saame oma teenuseid täiustada.
Funktsioonide arendamise ja loomise toetamine
Meie üldise digitaalse pakkumise, näiteks veebilehtede/-rakenduste või mobiilirakenduse If Mobile parandamiseks või täiustamiseks analüüsime kasutatavust, kogudes ja töödeldes käitumisandmeid ning kogudes klientidelt otsest tagasisidet küsitluste ja hinnangute kaudu. Samuti võime saata Sulle küsitluse pärast seda, kui oled meiega ühendust võtnud.
Kui saad Ifilt küsitluse, siis see tähendab, et soovime rohkem teada saada, milline on Sinu kliendikogemus meiega.
Kasutame tehisintellekti algoritmi-tööriista, et analüüsida meie kõnekeskussesse tehtud müügikõnesid, saamaks paremaid teadmisi sellest, mis mõjutab kõne ajal kliendi rahulolu meie klienditeenindusega. Analüüsiks kasutame anonüümse vestluse transkriptsiooni ning see põhineb sellel, milliseid sõnu vestluses on kasutatud. Analüüsi eesmärk on parandada meie klienditeenindust üldiselt.
Näide
Kui vastad enda kasutuskogemuse põhjal tagasisideküsitlusele seoses meie veebilehe kasutamisega, teeme hiljem anonüümse analüüsi. Kui teatad negatiivsest kogemusest konkreetse veebilehe funktsiooniga, saame aruannete abil vaadata Sinu veebikäitumist ning tuvastada takistusi, ebanormaalset toimingu kestust ja ebaloogilisi toimingute jadasid. See aitab meil oma veebilehte paremaks muuta.
Sama kehtib ka siis, kui annad meile tagasisidet näiteks kahjuteadete käsitlemise kohta Ifis. Kõik andmed, mida me analüüsime, üldistatakse ja isikuandmeid ei kasutata.
Kasutajate vajaduste paremaks mõistmiseks ning teenuse ja kogemuse optimeerimiseks kasutame teenust Hotjar. Hotjar on tehnoloogiateenus, mis aitab meil oma kasutajate kogemust paremini mõista (nt kui palju aega ja millistel lehtedel nad veedavad, millistel linkidel otsustavad klõpsata) ja see omakorda aitab meil kasutajate tagasiside abil üles ehitada ja osutada oma teenust. Hotjar kasutab küpsiseid ja muid tehnoloogiaid, et koguda andmeid meie kasutajate käitumise ja nende seadmete kohta.
4.2 Finants- ja juhtimisaruandlus
Analüüsime veebimüügi ja kahjude infot ning muud infot, mida oleme Sinu kohta kogunud, et saada ülevaade Ifi majandustegevusest ja anda tulemustest aru finantsjärelevalveasutustele. Aruandeid kasutatakse ka Ifi juhtimisaruandluse tarbeks, et jälgida ettevõtte jaoks vajalikke põhinäitajaid. Aruanded esitatakse koondandmetena.
Finantssektoris tegutseva kahjukindlustusandjana on Ifil juriidiline kohustus esitada finantsjärelevalveasutustele aruandeid äri- ja finantsnäitajate kohta. Lisaks jälgime oma äritegevuse põhivaldkondi koostades kliendiandmete põhjal aruandeid ja analüüse. See võimaldab meil arendada oma äri, klienditeenindust, süsteeme ja toiminguid andmepõhiselt. Sinu isiklikke kliendi-, lepingute- ja kahjude andmeid kasutatakse nende aruannete loomiseks, mis on statistilist laadi ega sisalda isiku tuvastamist võimaldavat teavet.
Näide
Kui ostad kodukindlustuse meie veebilehe kaudu, siis Sinu ostetud tootega seotud andmed kajastuvad meie müügiaruannetes. Sinu ost on ka osa Ifi tulemustest, mida kajastavad finantsaruanded, sealhulgas võimalike kahjunõuete aruanded. Võime neid andmeid kasutada ka selleks, et analüüsida oma turuosa suurust piirkonnas, kus asub Sinu kinnisvara.
5. Õiguslik alus
Töötleme, säilitame ja kasutame andmeid erinevatel õiguslikel alustel, nagu mainitud allpool ning kirjeldatud punktis 3 "Reklaamikanalid ja eesmärgid" ja punktis 4 "Analüütika ja aruandlus":
- Õigustatud huvi
- Sinu antud nõusolekud
- meie küpsiste seadetele ja muudele veebiidentifikaatoritele
- meie partneritele, et jagada meiega andmeid, 3ndate isikute andmed
- sotsiaalmeedia platvormidele või veebimeediale või Sinu privaatsusseadetele nendes meediakanalites
- meie elektroonilisele- ja otseturustusele
- Juriidiline kohustus
5.1 Elektroonilise- ja otseturustuse õiguslik alus (seotud punktiga 3.1)
Õigustatud huvi
Kui oled meie klient, saadame Sulle pakkumisi või teavet kindlustuste kohta, lähtudes Sinu olemasolevast suhtest meiega, kas e-posti, SMS-i või reklaamide teel. Me ei saada Sulle pakkumisi, kui oled loobunud meilt turundusmaterjalide saamisest.
Kui oled külastanud meie veebilehte ja -rakendusi ning oled arvutanud kindlustuse hinda meie veebipoes, kuid ei ole viinud ostu lõpuni, võime Sinuga ühendust võtta kas e-posti, SMS-i või telefoni teel. See on osa meie kvaliteedi tagamise ja ennetava klienditeeninduse protsessist. Võtame Sinuga ühendust teabe põhjal, mille oled meile varem esitanud (ainult siis, kui Sa pole turunduseesmärkidel ühenduse võtmisest loobunud).
Nõusolek
Kui Sa ei ole meie klient, on enamikul juhtudel töötlemise õiguslikuks aluseks Sinu antud nõusolek (vt ii a) ja ii d)), mille oled meile andnud erinevate suhtluskanalite kaudu, nagu küpsistega nõustumine või kontakti ja turunduslik nõusolek.
Võid olla andnud nõusoleku meie partneritele (vt ii b)), et nad jagaksid meiega andmeid kokkulepitud eesmärkidel, sealhulgas turunduseks. Näiteks kui oled Ifi partneriks oleva kutseliidu liige, võime Sinuga ühendust võtta, et pakkuda Sulle kindlustust partnerlepingu tingimustel.
Kui oled Ifi klient, võime saata Sulle kindlustusega seotud e-kirja või SMS-i. Näiteks, kui Sul on kodukindlustus ning me näeme tormihoiatust Sinu elukoha piirkonnas, võime saata Sulle SMS-i ja kutsuda Sind üles aknaid sulgema jm. Samuti võime saata Sulle e-kirju teabe ja teadlikkuse kohta Sinu kindlustuse osas.
Kui oleme saanud oma partnerilt andmeid Sinu kui potentsiaalse kliendi kohta, saadame Sulle turundus-/pakkumisteavet vastavalt nõusolekule, mille oled meie partnerile andnud.
5.2 Meie digiteenuste ning veebilehtede ja -rakenduste sisu kohandamise õiguslik alus (seotud punktiga 3.2)
Õigustatud huvi
Kui kasutad Ifi digiteenuseid ja näed kohandatud sisu, pakume seda tavaliselt oma õigustatud huvi alusel, et näidata Sulle asjakohast teavet. Lisaks õigustatud huvile peame mõnikord kohandama sisu ka õigusaktidest tulenevate nõuete tõttu (Kindlustustegevuse seadus, Võlaõigusseadus).
Nõusolek
Koged Sinu vahetult eelneva veebikäitumise põhjal kohandatud sisu, kui naased meie Ifi digiteenuste juurde. Koged seda ainult siis, kui oled andnud meile nõusoleku kasutada täpsema analüütika ja sihtturunduse küpsiseid.
5.3 Sotsiaalmeedias ja üldiselt veebis reklaamimise õiguslik alus (seotud punktidega 3.3 ja 3.4)
Õigustatud huvi
Sihime reklaami andmete põhjal, mis meil Sinu kui meie olemasoleva kliendi kohta on. Need võivad olla andmed selle kohta, milliseid kindlustusi oled ostnud või kuidas Sa meiega küpsiste või muude veebiidentifikaatorite põhjal meie veebilehtedel ja -rakendustes suhtled. Üksikasjalikuma teabe saamiseks vaata palun alapunkte 3.3.1 ja 3.4.1.
Nõusolek
Siirdudes pärast meie veebilehe ja -rakenduse külastamist mõnele sotsiaalmeedia platvormile või tavalisele veebilehele, näiteks mõne päevalehe veebi, võime kuvade Sulle seal reklaami meie veebilehe ja -rakenduse eelneva külastuse põhjal. Seda tehakse ainult siis, kui oled andnud meile nõusoleku reklaami ja sihtturunduse küpsiste kasutamiseks.
Sotsiaalmeedia platvormidel näed meie reklaame ainult siis, kui oled sellega oma sotsiaalmeedia konto privaatsusseadetes nõustunud. Selle põhjal võid näha isikupäraseid reklaame, mis põhinevad Sinu sotsiaalmeedia profiilil, kliendisuhtel meiega ja/või veebilehtede ja -rakenduste varasemal külastusel.
5.4 Analüütika ja aruandluse õiguslik alus (seotud punktidega 4.1, 4.2)
Õigustatud huvi
Anonüümsed aruanded on loodud meie poolt selleks, et mõista oma klientide käitumismustreid meie digitaalsete teenuste või müügikanalite kasutamisel, sealhulgas juhtimisaruandluse jaoks, ning selleks, et mõista oma kliente ja täiustada meie teenuseid.
Nõusolek
Sinu nõusolekute põhjal luuakse üksikasjalikud aruanded kasutajamustrite kohta, mis ühendavad erinevaid andmeallikaid. Selliseid nõusolekuid saab anda kas küpsise ja turundusliku nõusoleku kaudu või eraldi.
Juriidiline kohustus
Kehtivate õigusaktide kohaselt peame jagama järelevalveasutustega ja/või avaldama Ifi aasta- või kvartalitulemusi ja muud teavet kajastavaid erinevaid aruandeid.
6. Kui kaua me Sinu andmeid säilitame
Sinuga ühenduse võtmiseks
- Kui oled meie veebilehte külastanud, saame Sinuga ühendust võtta järgmise kolme (3) kuu jooksul.
- Kui oled endine klient, võime Sinuga ühendust võtta kuni 3 aasta jooksul viimase kindlustuslepingu lõppemisest.
- Tagamaks, et saadame Sulle ainult asjakohaseid turundusteateid, säilitame Sinu e-posti või SMS-i teel saadetud teadete või tehtud telemarketingi kõnede ajalugu tavaliselt 13 kuud. Pärast seda aega ajalugu pseudonüümitakse ja ananüümitakse või kustutatakse viie (5) aasta möödudes.
Erandid
Nende inimeste andmed, kes ei ole meie kliendid, kustutame tavaliselt täielikult 13 kuu pärast.
Sinu kliendikogemuse kohandamiseks
Säilitame andmeid Sinu kliendikogemuse kohandamise eesmärgil maksimaalselt viis (5) aastat, kuid kustutame Sinu andmed alati niipea, kui eesmärk, milleks andmeid koguti, on täidetud.
Näiteks kui külastad meie veebilehte ja testime tootelehel tutvustavat teksti kahe erineva näitega, säilitame andmeid 30 päeva.
Interneti- ja sotsiaalmeediareklaami eesmärgil
Kui oleme vastutav töötleja ja sotsiaalmeedia on volitatud töötleja, kustutatakse nimekiri sihtgruppidega, mida pakume erinevatele sotsiaalmeedia platvormidele, vastavalt andmetöötluslepingutele, mis meil sotsiaalmeediaga on:
i. Facebook/Instagram: 180 päeva
ii. YouTube: 540 päeva
iii. LinkedIn: 180 days
Oluline on teada, et me ei kontrolli, kui kaua sotsiaalmeedia säilitab Sinu kohta muudest allikatest kogutud andmeid, mille osas nad tegutsevad ise vastutava töötlejana.
Analüütika ja aruandluse eesmärgil
Analüütilistel eesmärkidel säilitame Google Analyticsis andmeid 26 kuud. Kuid muudel eesmärkidel, näiteks kindlustuspettuste tuvastamiseks, võime säilitada algselt Google Analyticsiga kogutud toorandmeid turvalises keskkonnas pikema aja jooksul, mis ei ületa viit (5) aastat.
Need reeglid kehtivad ainult veebi käitumisandmetele. Muude andmete kohta, mis meil Sinu kohta on, loe palun lisaks peatükist „Kui kaua me Sinu isikuandmeid säilitame?“
7. Nõusoleku tagasivõtmine ja loobumine (opt-out)
Turundustegevused
Sul on võimalus ja õigus turundustegevustest loobuda ning oma küpsiste ja muude veebiidentifikaatorite kasutamiseks antud nõusolekut igal ajal muuta või tagasi võtta. Saad seda teha Ifi küpsiste ja muude võrguidentifikaatorite haldamise lehel.
Nõusoleku tagasivõtmine ja loobumine (opt-out) otseturustusest
Võid alati otseturustuseks antud nõusoleku tagasi võtta või loobuda (opt-out) otseturustusest, saates meile selle sooviga e-kirja aadressil info@if.ee.
Kuidas loobuda turundusest erinevates sotsiaalmeedia kanalites
Leiad teavet sotsiaalvõrgustikes turundustegevuste muutmiseks ja sellest loobumiseks järgmistelt viidetelt:
Millistel juhtudel võime Sinu isikuandmeid jagada kolmandate isikutega?
Juhindume põhimõttest, et me ei müü, rendi, levita ega tee muul viisil Sinu isikuandmeid turunduseesmärkidel kättesaadavaks ühelegi kolmandale isikule. Mõningatel juhtudel peame siiski jagama Sinu isikuandmeid kolmandate isikutega, seda seoses peatükis "Milliseid isikuandmeid ja millisel eesmärgil töödeldakse?" kirjeldatud eesmärkidega. Sellised kolmandad isikud võivad olla nii sõltumatud kolmandast isikust vastutavad töötlejad (st kolmandad isikud, kellel on Sinu isikuandmete töötlemiseks oma eesmärk ja alus, näiteks teised kindlustusandjad/edasikindlustusandjad) või volitatud töötlejad, kes tegutsevad meie nimel ja ainult eespool nimetatud eesmärkidel (näiteks teenusepakkujad, kes võimaldavad meil hallata Sinu kindlustuslepinguid ja pakkuda Sulle meie teenust, või tarnijad, kes hooldavad ja toetavad meie IT-süsteeme).
Rakendame Sinu isikuandmete kaitsmiseks alati asjakohaseid tehnilisi, füüsilisi, õiguslikke (andmetöötluslepingud) ja korralduslikke meetmeid, mis on kooskõlas kehtivate andmekaitse ja –turbe reeglitega. Kõik teenusepakkujad valitakse hoolikalt ja neilt nõutakse asjakohaste meetmete rakendamist, et kaitsta Sinu isikuandmete konfidentsiaalsust ja turvalisust.
Allolevas failis on kokkuvõte sellest, millistel juhtudel võime Sinu isikuandmeid jagada kolmandate isikutega, seda sõltuvalt asjasse puutuvast kindlustustootest ja teabe laadist.
Millistel juhtudel võime Sinu isikuandmeid jagada kolmandate isikutega
Kus me Sinu isikuandmeid töötleme
Sinu isikuandmeid töödeldakse ja säilitatakse peamiselt Euroopa Liidu ja Euroopa Majanduspiirkonna territooriumil. Meie äritegevuse globaalse olemuse ja tehnoloogiliste lahenduste tõttu võime ülaltoodud eesmärkidel teatud juhtudel edastada isikuandmeid ka teistes riikides asuvatele osapooltele.
Isikuandmete kaitse tase sellistes riikides võib olla madalam kui näeb ette andmekaitse üldmäärus Euroopa Liidu ja Euroopa Majanduspiirkonna territooriumil. Seetõttu toimub teistesse riikidesse andmete edastamine ainult kooskõlas asjakohaste kaitsemeetmetega vastavalt kohalduvale õigusele, st edastamine toimub ainult riikidesse, kus on "piisav kaitsetase" (nagu on sätestatud Euroopa Komisjoni veebilehel Data protection adequacy for non-EU countries (europa.eu)), või kasutades Euroopa Komisjoni lepingu tüüptingimusi Standard Contractual Clauses (SCC) - European Commission (europa.eu). Samuti rakendame asjakohaseid tehnilisi ja korralduslikke meetmeid Sinu isikuandmete volitamata või ebaseadusliku töötlemise ärahoidmiseks ning Sinu isikuandmete juhusliku kadumise, hävitamise või kahjustumise ennetamiseks vastavalt meie sisemistele turvaprotseduuridele. Uuendame regulaarselt oma turbepoliitikaid ja -protseduure, et tagada meie süsteemide ja teenusepakkuja süsteemide turvalisus ja kaitse. Sinu isikuandmetele on juurdepääs ainult meie töötajatel, teenusepakkuja töötajatel, kellel on vaja Sinu isikuandmeid õiguspärastel nimetatud eesmärkidel töödelda.
Isikuandmete töötlemise põhimõtete uuendused
Peame privaatsust väga oluliseks ja püüame pidevalt muutuda veelgi paremaks, olles läbipaistvad ja vastutavad selle eest, kuidas me Sinu isikuandmeid töötleme. Seetõttu võime isikuandmete töötlemise põhimõtteid aeg-ajalt muuta ja täiendada. Kõik muudatused avaldatakse sellel veebilehel. Samuti on oluline, et tutvuksid meie isikuandmete töötlemise põhimõtetega iga kord, kui kasutad mõnda meie teenust, sest Sinu isikuandmete töötlemine võib erineda sellest, kuidas see toimus teenuse varasemal kasutamisel.
Kelle poole pöörduda?
Kui Sul on küsimusi selle kohta, kuidas me Sinu isikuandmeid töötleme, võid võtta ühendust meie andmekaitseametnikuga aadressil DPO@if.ee.
Kui soovid saada koopiat isikuandmetest, mida me Sinu kohta hoiame, nn andmeväljavõtet, saada palun digitaalselt allkirjastatud e-kiri aadressile dsar@if.ee või käsitsi allkirjastatud kiri aadressile If P&C Insurance AS, Lõõtsa 8a, 11415 Tallinn.
Seda lehte uuendati 17.12.2024.