Isikuandmete töötlemine Ifis
Meie isikuandmete töötlemise põhimõtted ja Teie isikuandmed
Milliseid isikuandmeid me kogume?
Meie kogutavad isikuandmed sõltuvad konkreetsest suhtest Teiega ja/või kindlustustootest. Kogume Teie kohta üksnes meievahelise suhte seisukohalt vajalikke ja asjakohaseid andmeid.
Allpool leiate andmeliigid ja näited, mis aitavad Teil aru saada, milliseid andmeid meil võib olla vajalik koguda.
Üldised andmed
Üldiseid andmeid kogutakse selleks, et Teid kliendina tuvastada, Teid paremini eri kanalites teenindada, Teiega suhelda, tehinguid või toiminguid teha (näiteks kahjuhüvitise väljamaksmiseks).
Isiklik teave
Näiteks nimi, kontaktandmed, perekonnaseis, sünniaeg, töökoht ja tööandja, turustuseelistused
Riigiasutuste väljastatud identifitseerimisnumbrid
Näiteks isikukood, autojuhi- või muu asjassepuutuva loa number
Finants- ja konto andmed
Näiteks pangakonto number ja konto andmed, krediidiinfo- ning muud finantsandmed
Kindlustuse ja kahjunõuete andmed
Kindlustuse ja kahjunõuete andmeid kogutakse selleks, et koostada kindlustusleping või käsitleda kahjunõuet. Näiteks võime kodukindlustuse lepingu jaoks vajada teavet Teie vara kohta ja isikukahju käsitlemiseks Teie terviseandmeid.
Andmed vara kohta
Näiteks vara asukoht, omadused, tunnused, koosseis, seisund, vanus, varaga seotud õigused ja kohustused, turvalisus ja valve, elanikud, fotod
Andmed sõidukite kohta
Näiteks registreerimismärk, sõiduki liik ja omadused, sõiduajalugu, fotod, omaniku ja kasutajate andmed
Andmed reiside kohta
Näiteks hotellibroneeringud, lennupiletid, reiside ja muude ürituste andmed
Kindlustusjuhtumite ja kahjude ajalugu
Varasemate juhtumite ja kahjude ajalugu Ifis.
Kahjujuhtumi teave teistelt kindlustusandjatelt
Kindlustusandjad võivad vajadusel vahetada omavahel teavet kahjujuhtumite ja nendega seotud isikute kohta.
Teave kõrgendatud riskiga isikute registrist.
Eestis tegutsevate kindlustusandjate loodud andmebaas, mida haldab Eesti Kindlustusseltside Liit.
Andmed harrastuste ja lemmikloomade kohta
Näiteks kindlustatud isiku spordialad ning nende harrastamise viis (ekstreem- või võistlussport), kindlustatavate lemmikloomade ning nende kahjujuhtumite andmed.
Eriliiki (delikaatsed) isikuandmed ja muu tundlik teave
Terviseandmed
Näiteks praegune või varasem terviseseisund, andmed vigastuste või puude kohta, raviprotseduurid, teave tervisekäitumise kohta (sh alkoholi või narkootiliste ainete tarvitamine), retseptiravimite andmed, rasedus, uuringute tulemused.
Ametiühingusse kuulumine
Näiteks andmed selle kohta, kas olete kollektiivselt kindlustatud oma ametiühingu kaudu.
Andmed kohtumenetluste, pettuste ja kuritegude kohta
Näiteks osana vastutuskindlustuse kahjukäsitlusest või kuriteo tõttu põhjustatud tervisekahjustuste käsitlemisest, samuti rahapesuga seotud kahjude ja kindlustuskelmuste ning ebaselgetel asjaoludel toimunud kahjujuhtumite käsitlemisel asjaolude väljaselgitamiseks.
Muu
Telefoni- ja videosalvestised
Näiteks meie esindajatega tehtud telefonikõnede ja veebivestluste salvestised, sh salvestised telefonikõnedest, mis on tehtud meie esindajatele ja meie kõnekeskustesse ning meie esindajate poolt Teile.
Meievaheline suhtlus ja kliendikontaktid
Näiteks e-kirjad, kirjad, veebivestlused ja -koosolekud, suhtlusajalugu, teave meie veebiportaali kasutamisest Teie poolt.
Andmed sotsiaalmeedia kohta
Näiteks andmed, mis on postitatud sotsiaalmeediasse (sh kliendi tagasiside meie Facebooki lehel) ja avalikustatud.
Andmed välistest allikatest
Näiteks võime täiendada Teie esitatud andmeid muudelt isikutelt saadud teabega, nagu üldsusele kättesaadav avalik teave, teave krediidireitingu ja maksehäirete kohta, samuti meie kontserni teistelt ettevõtetelt või äripartneritelt saadud muu asjakohane teave.
Kuidas me Ifis Teie andmeid kogume?
Olenevalt meie suhtest, kogume andmeid Teie kohta erinevatest allikatest.
Otse Teilt või kindlustusvõtjalt
Näiteks kogume Teilt andmeid meiega suhtlemise käigus meie suhtluskanalites (sh veebiportaalis, telefoni või e-kirja teel), kui te ilmutate huvi kindlustuse ostmise vastu, ostate kindlustust või esitate kahjuavalduse.
Näiteks kogume kolmandalt isikult andmeid Teie kohta, kui kolmas isik (kindlustusvõtja) sõlmib liikluskindlustuse lepingu Teile kuuluva sõiduki suhtes või sõlmib muu kindlustuslepingu Teie kasuks.
Teenuste kasutamise käigus
Näiteks koostöös partneritega võime oma sõidukikindlustuse klientidele pakkuda maanteeabi teenust ja me kogume sellistelt partneritelt andmeid teenuse osutamise kohta.
Meie veebilehtedel, kus me kasutame veebiidentifikaatoreid („küpsised“)
Lugege lähemalt veebiidentifikaatorite kasutamise kohta siin.
Näiteks me kogume isikut identifitseerivaid tunnuseid (nagu isikukood), kui Te pärite meilt kindlustuse hinda, teatate kahjust või logite sisse meie iseteeninduskeskkonda (e-büroo; poliis.ee).
Teie poolt sotsiaalmeedias avaldatud teave
Näiteks te olete avaldanud Linkedin’is teabe oma elukutse kohta.
Otse Teie tööandjalt või muult organisatsioonilt
Näiteks teatud kindlustuslepingu (nagu õnnetusjuhtumikindlustus, tervisekindlustus, reisikindlustus) alusel kindlustatud töötajate nimekirja võime saada Teie tööandjalt.
Näiteks krediidireitingu ja maksehäire teavet võime saada Creditinfo Eesti AS-lt.
Otse sõiduki edasimüüjalt, tootjalt, kontsessionäärilt või finantsteenuse pakkujalt
Näiteks me töötleme andmeid eesmärgiga hallata sõidukitootja poolse garantiiga seotud küsimusi, teha Teile sõidukiga seotud personaalseid pakkumisi ja pakkuda erinevaid makseviise.
Otse koostööpartnerilt, raviasutuselt, teiselt kindlustusandjalt, politseilt või muult avaliku sektori asutuselt
Näiteks liiklusõnnetuse korral võib Ifis kindlustatud isik olla vastutav liikluskahju põhjustamise eest ja me saame teiselt kindlustusandjalt (kannatanu kindlustusandjalt) teavet selle kohta, et Ifi klient vastutab kahju eest. Võime saada teiselt kindlustusandjalt kannatanu kontaktandmed, politseilt liiklusõnnetust puudutavat teavet, remondifirmast andmed auto remondi kohta ja tervishoiuteenuse osutajalt terviseandmeid kannatanu vigastuse kohta.
Ametiasutuste, kindlustusandjate või muude kolmandate isikute hallatavad registrid
Näiteks kontrollime teavet Teie sõiduki kohta liiklusregistrist, kindlustatud kinnisasja kohta võime saada andmeid kinnistusraamatust ning hoonete kohta ehitisregistrist.
Kuidas me Ifis Teie isikuandmeid töötleme?
Töötleme isikuandmeid mitmetes tegevustes, et pakkuda parimat võimalikku teenust. Siin saate lugeda isikuandmete töötlemise eri viiside kohta.
Kindlustuslepingute sõlmimine ja haldamine
Vajame andmeid, et hinnata kindlustusriske ja pakkuda Teie riskidel põhineva hinnaga kindlustust. Lisaks kasutame seda teavet lepingute haldamiseks ja Teie kindlustusega seotud teenuste osutamiseks.
Kahjunõuete käsitlus
Töötleme isikuandmeid kahju- või muude nõuete käsitlemiseks. Tervisekindlustuse või isikukahju juhtumite korral töötleme kahju käsitlemisel ka teie terviseandmeid.
Teie kliendisuhte haldamine
Töötleme isikuandmeid Teie tuvastamiseks kliendina, Teiega suhtlemiseks ja Teile oma teenuste kohta asjakohaste teadete saatmiseks.
Edasikindlustus
Mõningatel juhtudel võib kindlustusriskide edasikindlustamiseks või edasikindlustusandjale hüvitamisnõude esitamiseks olla vajalik edasikindlustatud riskiga seotud isikuandmete edastamine edasikindlustusandjale.
Teenuste osutamine partnerite kaudu
Töötleme Teie isikuandmeid ka selleks, et pakkuda Teie kindlustusega seotud täiendavaid Ifi partnerite teenuseid.
Arendus
Töötleme isikuandmeid, sh telefonikõnede ja veebivestluste salvestisi selleks, et arendada oma äritegevust ja tooteid, koolitada töötajaid, teha turu-uuringuid ja analüüse, sealhulgas rahulolu-uuringuid.
Uurimised ja rahapesu
Töötleme isikuandmeid kuritegude, sh pettused ja rahapesu, vältimiseks, tuvastamiseks ja uurimiseks ning selleks, et analüüsida ja hallata äririske.
Aruandlus ametiasutustele
Töötleme isikuandmeid, et olla kooskõlas asjaomaste seaduste ja õigusnormidest tulenevate kohustustega ning vastata riigiasutuste päringutele.
Statistika tegemine
Töötleme Teie isikuandmeid statistika loomiseks, mis põhineb näiteks vara asukohal.
Puuduste tuvastamine klienditeeninduses
Me töötleme isikuandmeid, seal hulgas ka teavet meie veebilehe kasutamise ja seal tehtud toimingute kohta, veendumaks, et meie infosüsteemid ja teenused toimivad ootuspäraselt ja vastavalt nõuetele.
Analüüs ja turunduskommunikatsioon
Me kogume ja analüüsime isikuandmeid, näiteks nagu Teie tegevused veebilehel või Teie asukoht, et saata kindlustusega seotud teavet ja muid sõnumeid, mis võivad Teile kasulikuks osutuda. Kui olete meie klient või potentsiaalne klient, võite saada kindlustusega seotud teavet, mis meie arvates on Teie jaoks asjakohane ja kasulik. See võib olla näiteks telemarketingi kõne, e-kiri, SMS, otseturustus, traditsioonilised paberkirjad või tootesoovitused meie veebilehtedel. Samal ajal püüame vältida ebaolulise teabe saatmist või kuvamist. Me ei müü kunagi isikuandmeid kolmandatele isikutele.
Me kogume statistilisi andmeid koondatud kujul, kasutades kas üksnes Teie veebitoimingute andmeid või ka muud teavet, mis meil Teie kohta on, et mõista, kuidas meie digitaalsed teenused toimivad. Statistiliste analüüside tegemisel töötleme andmeid viisil, mis ei võimalda tuvastada üksikisikuid.
Pakutavate teenuste arendamiseks teostame meie veebilehtede külastajate veebitoimingute analüüse, misläbi suudame pakkuda Teile paremat kasutajakogemust. Näiteks muudame oma veebilehe sisu asjakohasemaks, tuginedes meil juba olemasolevatele andmetele ja andmetele selle kohta, kuidas külastajad meie iseteeninduskeskkonnaga suhtlevad.
Osanameie teenuste kvaliteedi tagamise ja ennetava klienditeeninduse protsessidest, võime võtta Teiega ühendust kas e-posti teel ja/või helistades, kui arvutate kindlustuse hinda meie veebipoes, kuid ei vii ostu lõpule. Ühenduse võtmiseks kasutame Teie poolt ostu sooritamisel veebipoes jäetud kontaktandmeid või meil juba olemasolevaid kontaktandmeid, kui olete olnud või olete ka praegu meie klient. Teeme seda selleks, et muuta meie poolt pakutavad digitaalteenused sujuvamaks ja tagada Teile asjakohane kindlustuskaitse.
Samuti võime kasutada telefonikõnede tegemiseks muudest allikatest, näiteks avalikest registritest, pärinevaid kontaktandmeid.
Teil on igal ajal võimalik selline tegevus keelata, andes oma vastavast soovist meile teada aadressil: info@if.ee
Kui olete aga võimaluse olemasolul, märkinud olemasolevas riiklikus registris või muus ametlikus registris, et Te ei soovi, et Teiega turunduslikel eesmärkidel ühendust võetaks, siis austame Teie tahet.
Kui töötleme isikuandmeid isikuomaduste määratlemiseks, analüüsimiseks või eeldatava käitumise prognoosimiseks, nimetatakse seda profileerimiseks. Juhul, kui Te ei soovi, et me Teie isikuandmeid töötleksime või profileeriksime otseturustuse eesmärgil, siis palun teavitage meid aadressil: inf@if.ee. Eelnevale vaatamata võime me siiski saata Teile sellist teavet, mis on asjakohane seoses kindlustuslepingu täitmisega või mille saatmise kohustus tuleneb õigusaktist.
Statistika ja analüüside teostamisel ning tegevuste puhul, mis tagavad meie klientide või ka potentsiaalsete klientide õige ja asjakohase kindlustuskaitse, tugineme õigustatud huvile.
Täpisanalüüsi ja sihtturunduse teostamisel, kui me kombineerime teie poolt veebilehel tehtud toimingute andmeid muu teabega, mis meil teie kohta on, teeme seda teie nõusoleku alusel.
Kuidas mõjutab nõustumine reklaami- ja sihtturunduse veebiküpsiste ning täpisanalüüsi ja sihtturundusega, Teie kasutuskogemust?
Kui te sisenete meie veebilehele, pakume teile võimalust anda nõusolek reklaami- ja sihtturunduse veebiküpsiste kasutamiseks. Lisateavet selliste nõusolekute ja nõusolekuseadete haldamise kohta leiate siin.
Alljärgnevalt selgitame täpisanalüüsi ja sihtturundusega nõustumise mõjusid. Juhul, kui Te olete andnud sellise nõusoleku, võime kombineerida andmeid teie toimingute kohta meie veebilehel muu teabega, mis meil Teie kohta on, et analüüsida Teie tegevusi ja huvisid. Seeläbi saame isikupärastada Teile pakutavat teenust. Veebitoimingute andmeid saab siduda muude, meil Teie kohta teada olevate andmetega näiteks siis, kui olete sisse loginud iseteeninduskeskkonda (nagu E-büroo/poliis.ee). Selline andmete kombineerimine põhineb võimalusel siduda Teie poolt kasutatav veebibrauser Teie isikuga ning seeläbi muu teabega, mida olete meie teenuseid kasutades meile edastanud või mis on meile seeläbi teatavaks saanud. Teave teie poolt kasutatavate suhtluskanalite ning suhtlemisel kasutatud seadmete kohta, võimaldab siduda need seadmed ja kanalid teie kasutajaprofiiliga. Näiteks, kui täheldame, et olete ostnud teatud tüüpi kindlustuse, helistades meie klienditeenindusele, võime lõpetada seda tüüpi toote müügiga seotud veebireklaamide näitamise. Samuti võime kombineerida Teie kohta käivat teavet teabega kolmandast isikust reklaamiteenuse pakkujalt, näiteks e-posti aadresside võrdlemise teel, et pakkuda teile asjakohasemaid suunatud reklaame.
Teie isikuandmete töötlemisel, kui see on võimalik, me anonüümime või pseudonüümime teavet, nii et üksikuid isikuid ei oleks võimalik tuvastada üksnes salvestatud teabe põhjal. Lisateabe saamiseks lugege käesoleva dokumendi peatükki "Andmete salvestamine ja turvalisus".
Isikuandmete töötlemise õiguslikud alused
Sõltuvalt töödeldavatest andmetest ja andmete töötlemise eesmärgist, töötleme Teie isikuandmeid seaduslikult ühel järgmistest õiguslikest alustest:
Töötlemine on vajalik, et sõlmida või täita Teiega või Teie kasuks sõlmitud kindlustuslepingut.
Näiteks töödeldakse antud alusel seaduslikult andmeid kindlustatud vara ja Teie asjade kohta ning riskidega seotud andmeid, mis on Teie poolt esitatud või meie poolt kogutud enne lepingu sõlmimist, samuti kahjukäsitluse käigus kogutud andmeid. Sellel õiguslikul alusel salvestame teile tehtavate kindlustuspakkumiste ja teie kindlustushuvi väljaselgitamise ning kahjukäsitluse dokumenteerimise eesmärgil peetud telefoni- või veebivestlused.
Töötlemine on vajalik, et täita vastutava töötleja seadusjärgset kohustust.
Näiteks tuleb meil edastada andmeid Teie kohustusliku liikluskindlustuse kohta Eesti Liikluskindlustuse Fondile.
Töötlemine on vajalik, et täita meie või kolmandate isikute õigustatud huvi, ja seejuures on Teie eraelu puutumatus piisavalt tagatud
Sellisel alusel andmete töötlemine toimub näiteks siis, kui me töötleme Teie andmeid pettuste vältimiseks või saadame Teile kui oma kliendile otseturustusteavet, tagame oma IT-süsteemide turvalisust või kui andmete töötlemine on vajalik koostöö korraldamiseks meie äripartneritega. Sellel õiguslikul alusel salvestame telefoni-või veebivestlused, mis ei ole seotud kindlustuslepingu sõlmimise või täitmisega, samuti tugineme õigustatud huvile, kui töötleme isikuandmeid, sh. telefoni- või veebivestluste salvestisi töötajate koolitamise, teenuste kvaliteedi kontrollimise, teenuste arendamise, töötajate turvalisuse tagamise või õigusrikkumiste, sh. kindlustuspettuste ennetamise ja avastamise eesmärgil. Koolitamise eesmärgil kasutame üksnes anonüümitud andmeid. Teil on võimalik igal ajal nõuda õigustatud huvi alusel salvestatud telefoni-või veebivestluste kustutamist.
Töötlemine on vajalik, et kaitsta Teie või teise isiku elulisi huve.
Näiteks on reisikindlustus, mil õnnetusjuhtumi korral vahetame haiglatega teavet vajalike meditsiiniprotseduuride tegemiseks.
Te olete andnud meile nõusoleku Teie andmete töötlemiseks.
Näiteks terviseseisundiga seotud andmete töötlemiseks õnnetusjuhtumikindlustuse või tervisekindlustuse kindlustuslepingu sõlmimisel või Teiega kindlustusalase konsultatsiooni eesmärgil ühenduse võtmiseks (kui Te ei ole meie klient). Teil on õigus selline nõusolek edasiseks töötlemiseks igal ajal tagasi võtta. Selline nõusoleku tagasivõtmine võib siiski mõjutada Teie kindlustuskaitse kehtivust ja meie teenuste kättesaadavust.
Automatiseeritud otsuste tegemine ja profileerimine
Automatiseeritud otsuste tegemine ja profileerimine tähendab, et otsused tehakse üksnes infosüsteemi poolt ilma meie töötaja sekkumiseta. See võib tähendada automaatset hinnastamist meie infosüsteemi sisestatud teabe põhjal või kahjuhüvitise automaatset arvestust ja väljamaksmist Teie poolt interneti kahjuteates esitatud teabe põhjal. Sel moel saame pakkuda oma klientidele paremat ja sujuvamat teenust. Teavitame oma kliente eelnevalt täielikult automatiseeritud otsuste tegemisest, kui sellised otsused võivad neid oluliselt mõjutada.
Kahjunõuete käsitlus
Kahjukäsitluse protsessis võime kasutada automatiseeritud otsuste tegemist interneti kahjuteate teenuse või muu kahjukäsitluse osana. Automaatne otsus põhineb meile antud teabel ja seda saab kasutada näiteks hüvitise õige suuruse arvutamiseks. Te ei saa esitada vastuväiteid automaatsele otsustamisele, kuid saate meiega ühendust võtta ja paluda meil kahjuotsus üle vaadata.
Kindlustuse müügiprotsess
Kasutame automatiseeritud otsuste tegemist kindlustuse müügiprotsessi osana veebilehel (e-büroos, poliis.ee keskkonnas) ja muudes kanalites. Automatiseeritud otsused põhinevad meile antud või meie poolt kogutud teabel, misjärel meie süsteemid arvutavad hinna automaatselt sellise teabe alusel, nagu näiteks sõiduki mudel, vara koosseis, kahjuajalugu, vanus, piirkond, kindlustusvõtja (vastutava kasutaja) krediidireiting või muud tegurid. See on kindlustuse ostmisel kohustuslik. Te ei saa kindlustuse ostmisel automaatsele otsustamisele vastuväiteid esitada. Kui teil on küsimusi oma pakkumise kohta, võtke meiega ühendust.
Otseturustus
Profileerimine tähendab Teie oodatava käitumise prognoosimist Teie andmete alusel. Otseturustuses kasutame profiile selleks, et saata sellist teavet, mis meie arvates on Teile kõige asjakohasem ja vältida ebaolulise teabe saatmist või näitamist. Teil on õigus esitada vastuväiteid otseturustusega seotud profileerimisele siin.
Andmete salvestamine ja turvalisus
Me tagame Teie eraelu puutumatuse hea infohalduse ja isikuandmete hoolika töötlemisega. Hoiame Teie isikuandmeid nii kaua, kui vaja, et täita antud dokumendis kirjeldatud eesmärke, välja arvatud juhul, kui seadusega on lubatud või nõutav pikem säilitustähtaeg.
Teie isikuandmete säilitustähtaeg sõltub konkreetset liiki potentsiaalse nõude kohta käivatest õigusnormidest, raamatupidamisalaste õigusaktide nõuetest ja muudest teguritest. Kui Teie isikuandmete hoidmine ei ole meile kohustuslik, võite taotleda andmete kustutamist. Ebaolulised või mittevajalikud isikuandmed kustutatakse või muudetakse anonüümseks.
Eriliigilisi isikuandmeid (tervisekindlustuse või isikukahju juhtumitega seotud terviseandmed) säilitame kuni kahjujuhtumist tuleneva nõude aegumiseni.
Kindlustuslepingute ning nendega seotud kahjujuhtumite andmeid säilitame kuni 15 aastat (arvates kindlustusperioodi lõppemise aastast), v.a. lepingud, mille kindlustusjuhtumiks võib olla isikukahju (näiteks liikluskindlustuse leping, muu isikukahju hõlmav vastutuskindlustuse leping), mida säilitame 30 aastat.
Kindlustusandjale siduvate kindlustuspakkumuste, mille alusel lepingut ei sõlmitud, andmeid säilitame 7 aastat pakkumuse tegemise kalendriaasta lõpust arvates (raamatupidamise alusdokumendi säilitamise tähtaeg).
Telefonikõnede salvestisi säilitame 3 aastat.
Üksnes otseturustuse eesmärgil töödeldavaid andmeid säilitame kuni 1,5 aastat.
Kliendikaebuste andmeid säilitame 3 aastat.
Me rakendame asjakohaseid tehnilisi, füüsilisi, õiguslikke ja organisatsioonilisi meetmeid, mis on kooskõlas eraelu puutumatuse ja andmeturbe õigusnormidega. Kõik andmetöötlejatena tegutsevad teenusepakkujad on hoolikalt valitud ning neilt nõutakse asjakohaste meetmete kasutamist, et kaitsta Teie isikuandmete konfidentsiaalsust ja turvalisust.
Teie isikuandmete avaldamine kolmandatele isikutele
Kindlustusandjana on meil kohustus hoida salajas kliendi isiklikku teavet ja muid isikuandmeid. Kolmandatele isikutele avaldame isikuandmeid üksnes juhul, kui selleks on õigusaktist tulenev kohustus, see on seaduse kohaselt lubatud või meil on selleks Teie eelnevalt antud nõusolek. Avaldamiseks ei loeta isikuandmete edastamist volitatud töötlejatele, keda me kontrollime andmete töötlemise lepingutega.
Olenevalt kindlustustootest ja andmete olemusest võidakse Teie isikuandmeid avaldada:
Pangale või liisingufirmale
Juhul, kui asjaomane isik on vara omanik, märgitud lepingus soodustatud isikuks või on pandipidaja, jagatakse andmeid kindlustuskaitse ja kahjujuhtumi kohta.
Eesti Liikluskindlustuse Fondile
Liikluskindlustuse registrisse kantavad andmed sõlmitud kohustusliku liikluskindlustuse lepingute ja liikluskindlustuse juhtumite kohta.
Kindlustusvahendajale
Kindlustuslepingut vahendanud kindlustusagendile või kindlustusmaaklerile – teave kindlustuslepingu ja kindlustusjuhtumi kohta. Seda teavet jagatakse ainult sel määral, millisel see on vajalik lepingu täitmiseks.
Kahjukäsitluspartnerile
Näiteks sõiduki remonditöökoda või ehitusettevõte – teave kindlustuslepingu kehtivuse ning kindlustusjuhtumi kohta. Seda teavet antakse ainult sel määral, millisel see on vajalik nõude käsitlemiseks.
Raviasutusele ja -arstile
Tervisekindlustuse kahjujuhtumi, terviseseisundi hindamise või isikukahju korral võime jagada Teie andmeid raviasutuste ja -arstidega.
Teistele kindlustusandjatele
Edastame teavet teistele kindlustusandjatele kahjukäsitluse raames juhul, kui see on vajalik kahju käsitlemiseks.
Riigiasutustele
Võime olla kohustatud jagama Teie isikuandmeid riigiasutuste või kolmandate isikutega, kui selline nõue tuleneb seadusest või see on vajalik lepingu täitmiseks.
Koostööpartneritele
Võime jagada Teie andmeid oma koostööpartneritega, et pakkuda Teile lisateenuseid, näiteks abistamisteenused kahjujuhtumi korral.
Teie andmete rahvusvaheline edastamine
Teie isikuandmeid säilitatakse eelkõige Euroopa Liidu ja Euroopa Majanduspiirkonna territooriumil. Meie äritegevuse rahvusvahelise olemuse ja tehnoloogiliste lahenduste tõttu ning eespool toodud eesmärkidel võime teatud juhtudel edastada isikuandmeid muudes riikides asuvatele partneritele. Näiteks võime edastada isikuandmeid Ameerika Ühendriikides asuvale pilveteenuseid pakkuvale andmetöötlejale. Kõik sellised edastamised toimuvad kooskõlas rahvusvahelisele andmeedastusele kehtivate privaatsusreeglitega.
Teie ligipääs oma andmetele
Tahame olla läbipaistvad andmete suhtes, mida me Teie kohta hoiame ja soovime olla kindlad, et need on korrektselt uuendatud. Saate vaadata enda kindlustuslepingute andmeid Ifi e-büroos. Juhul, kui soovite rohkem teavet enda isikuandmete töötlemise kohta, palun saatke meile digitaalselt allkirjastatud e-kiri aadressil info@if.ee või omakäeliselt allkirjastatud kiri postiga aadressil Lõõtsa 8a, 11415 Tallinn.
Te võite meil paluda parandada või eemaldada andmeid, mis Teie arvates on ebaõiged. Te võite ka paluda meil enda kohta käivad andmed kustutada, kui nende edasiseks töötlemiseks ei ole seaduslikku alust. Kehtivate õigusnormide kohaselt ei tarvitse siiski osa andmete puhul olla õigust neile juurde pääseda, neid parandada ega kustutada. Teie taotluse alusel on võimalik Teie isikuandmete koopia edastada ka otse teisele ettevõtjale, kui see on tehniliselt teostatav.
Kelle poole pöörduda?
Kui Teil on küsimusi selle kohta, kuidas me Teie isikuandmeid töötleme, palun võtke ühendust meie andmekaitsespetsialistiga e-posti aadressil: DPO@if.ee
Oleme Teie isikuandmete vastutav töötleja, Te võite meile kirjutada:
If P&C Insurance AS
Aadress: Lõõtsa 8a, 11415 Tallinn, Eesti
Isikuandmete kaitse üle teostab järelevalvet Andmekaitse Inspektsioon. Juhul, kui Te leiate, et Teie isikuandmete töötlemine riivab Teie õigusi ja huve, on Teil õigus esitada kaebus Andmekaitse Inspektsioonile, kuid me soovitame tekkinud küsimuste lahendamiseks pöörduda esmajärjekorras meie poole.
Seda eeskirja uuendati 23.12.2022.