Sõidukite taastusremondi põhimõtted Ifi koostööpartnerite juures

Oleme oma remondipartneritega kokku leppinud keskkonnasäästliku ja kestliku remondi põhimõtted. Loe lähemalt, mida peame sõiduki taastamisel oluliseks.

Tutvu dokumendiga

Kokkulepitud keskkonnasäästliku ja kestliku remondi põhimõtete kohaselt eelistatakse kahjustatud detailide taastamist nende asendamisele ning vanemate sõidukite puhul B-kategooria varuosade või töökorras kasutatud originaalosade kasutamist.

Ifi partnerid rakendavad remondimeetodeid, mis vastavad tehnilistele, kvaliteedi- ja keskkonnanõuetele. Sõiduki vigastuste hindamisel ja remontimisel lähtuvad partnerid tootjatehase nõuetest, olemasolevatest remonditehnoloogiatest ja enda remondivõimekusest teostada töö oskuslikult ja kvaliteetselt sõiduki avariieelsesse seisukorda viimiseks ja teostatud töödele garantii andmiseks.

Sõiduki taastusremondi töö tellijaks on alati sõiduki omanik või seaduslik valdaja,  If ei ole taastusremondi tellija ega tee tellimust kliendi eest.

Vastavalt vigastuste iseloomule ja olukorrale hindab koostööpartner konkreetset juhtumit ja kahjustatud detaili taastamise võimalust ning eelistab kestlikku lähenemist järgmiselt.

  • Partner kasutab kõige kuluefektiivsemat remondimeetodit võrreldes uue varuosaga asendamisega. See kehtib siis, kui on täidetud kõik tehnilised, kvaliteedi- ja keskkonnanõuded.
  • Sõltumata sõiduki vanusest, taastatakse kahjustatud detailid, kui see on võimalik vigastuste ulatust ja olemasolevaid tehnoloogiaid arvestades, tagades kvaliteetse tulemuse.
  • Klaasitäkked parandatakse tingimusel, et kahjustuse läbimõõt on väiksem kui 2 cm, see ei asu juhi poolel ja parandamisel ei rikuta klaasi soojendust. Muudel juhtudel klaas vahetatakse.
  • Esitule klaasi pindmise vigastuse korral klaas poleeritakse, tule kinnituskõrvade vigastuse korral kasutatakse paranduskomplekte (kooskõlas tootjatehase nõuetega). Tule vahetus toimub alati, kui optika, klaas, korpus või sisemised osad on katki.
  • Velgede pindmise kahjustuse korral võimalusel ja vajadusel velg parandatakse ja sirgendatakse.
  • Mõlkide eemaldamine toimub õgvendamise või Smart Repair meetodil.
  • Plastikdetailide remont teostatakse vastavalt tehnoloogilistele ja kaasaegsetele võimalustele.

Partnerid kasutavad alltöövõttu, kui detaili taastamist ise ei teostata või puudub võimekus või sisseseade seda teha. Detaili parandamise kasuks otsustamisel arvestatakse alati mh varuosa maksumust. Võetakse arvesse, et detaili ei ole otstarbekas parandada, kui selle teostuse maksumus moodustab üle 85% vahetamise maksumusest. Kui detaili ei ole mõistlik parandada, kasutatakse tehase põhigarantiita sõidukite puhul võimalusel B-kategooria varuosasid ja kasutatud originaalvaruosasid, arvestades nende saadavust, mõistlikku tarneaega ja hinnataset. Põhigarantiiga sõidukitel kasutatakse uusi A-kategooria originaalvaruosasid.  

Partneritega oleme kokku leppinud kestliku remondimetoodika arendamiseks  erinevad tulemusnäitajad ja eesmärgid aastase perioodi kohta:

  • klaasikahjude parandusi kuni 25% juhtudest
  • esi- ja tagastange remonte keskmiselt 50-60% juhtudest
  • velgede taastamisi keskmiselt 60-70% juhtudest
  • ukse taastamisi keskmiselt 60-70% juhtudest
  • varuosa taaskasutamisi keskmiselt 20-30% juhtudest

Lõplikud remondiotsused teeb igal konkreetsel juhul remondi teostaja, arvestades vajadusega tagada töötulemuse kõrge kvaliteet ja vastavus kõigile tehnilistele nõuetele.

Rohkem kestlikkuse kohta Ifis