Tervisekindlustus ei tähenda üksnes raviarvete hüvitamist. Tegemist on strateegilise investeeringuga, mis annab töötajatele võimaluse oma tervise eest paremini hoolitseda. Sellest on pikemas perspektiivis kasu loomulikult neile endile, ent ka ettevõttele.
Tervisekindlustuse pakettides on mitmeid ennetavaid tervishoiuteenuseid, nagu töötervishoiukontroll, vaktsineerimine ning tervishoiualane nõustamine. Kui terviseprobleemid aegsasti tuvastada, saab neile kiirelt reageerida, vältides raskeid tüsistusi ja kulukaid raviprotseduure. Kui need teenused on paremini kättesaadavad, on töötajad tervemad. See omakorda vähendab ettevõtte äritegevuses häireid, mis on põhjustatud töötajate haigestumisest.
Kiirem paranemine vigastustest ja haigustest
Öeldakse, et sõpra tuntakse hädas. Tervisekindlustus võibki olla just selline abimees, tänu millele on võimalik kiiremini paraneda ja taastuda. Tervisekindlustusega ei pea töötajad ootama pikkades järjekordades, et pääseda eriarsti juurde, ega muretsema ootamatute kulude pärast. Ja paranemine saab kiiremini alata.
Võtame näiteks üsna levinud põlvevigastuse – meniskirebendi, millega kaasnevad valu, turse ja piiratud liikuvus. Selleks et vähendada valu, kiirendada paranemist ja vältida tüsistusi, on kiire ravi väga oluline. Paraku võib ooteaeg eriarsti vastuvõtule olla riiklikus süsteemis mõne kuu pikkune, erameditsiini kaudu saaks abi aga pikema viivituseta. Lisaks katab tervisekindlustus sageli taastusraviteenuste (näiteks ravimassaaži ja -võimlemise) kulud. Selliste teenuste kättesaadavus aitab operatsiooni järel kiiremini taastuda ning rutem tavapärase elurütmi juurde naasta.
Tervisekindlustus katab teisedki raviga seotud kulud, nagu ravimite ja meditsiinitarvete maksumuse või transpordikulud.
Tõhusam võitlus pikaajaliste haigustega
Tervisekindlustus on ka tõhusalt abiks pikaajalise haigusega töötajatele, kellel avaneb võimalus saada abi kiiresti ja parandada nii oma elukvaliteeti kui ka produktiivsust tööl. Näiteks seljavalu korral pääseb inimene kiiresti eriarsti vastuvõtule, alustab ravi ja saab seeläbi ehk vältida kroonilist valu ning pikaajalist töövõimetust. Samamoodi on võimalik allergikutel teha kiiresti allergeeniteste, saada ravimeid ja leevendada sümptomeid.
Lisaks kiiremale ravile tähendab tervisekindlustus töötajatele ka vähem tervisega seotud rahalisi kulutusi. Teades, et nad saavad rahaliselt endale lubada kvaliteetseid raviteenuseid, on nad motiveeritud end regulaarselt kontrollida laskma. Sel juhul on võimalik haigused juba eos avastada ning kohe ravi alustada, hoides ära suuremad terviseprobleemid.
Mida hindavad töötajad kõige kõrgemalt?
Tervisekindlustuse hüvedest rääkides on töötajate jaoks esikohal järgmised argumendid.
- Kiirem kvaliteetne arstiabi. Pole vaja enam pikkades järjekordades oodata!
- Madalamad ravikulud. Tervisekindlustus aitab töötajal vähendada tervishoiuteenustega seotud kulutusi: arstivisiitide, protseduuride ja uuringute, haigla- ja taastusravi jms kulusid.
- Kättesaadav hambaravi. Hammaste seisukord mõjutab üldist tervist, ent hambaravi on paljudele kättesaamatu. Tervisekindlustus hüvitab paljude hambaraviteenuste kulud, sh stomatoloogiline ravi ja kirurgia ning suuhügieeniteenuste kulud. Terved hambad aitavad tõsta töötaja üldist elukvaliteeti ja enesekindlust.
- Vaimse tervise toetamine. Tööandja tervisekindlustuse paketid võivad sisaldada ka vaimse tervise teenuseid, nagu psühhoteraapia ja psühholoogi või psühhiaatri konsultatsioonid. Hoitud vaimne tervis toetab tervet ja tulemuslikku töökeskkonda.
- Madalamad igapäevase tervishoiuga seotud kulud. Tervisekindlustus ei tähenda töötajate jaoks vaid suurte ravikulude hüvitamist. See võib aidata neil ka igapäevase tervishoiuga (nt ravimite ja abivahendite ning nägemisega) seotud kulusid vähendada.